Sunday, January 13, 2008

Pak Lah yang tidak lelah ke luar negara ?

PM membazir duit rakyat Malaysia lagi. Kali ini lawatan beliau ke dua buah negara Eropah, dengan menaiki pesawat istimewanya . Jika disoroti lawatan-lawatan beliau ke luar negara lebih kepada lawatan melancong, mana dia jumlah pelaburan yang di bawa hasil lawatan beliau, dan apakah yang kesan rakyat nikmati.
Justeru wajarlah rakyat membuka mata dengan seruan matan PM Tun Dr Mahathir Mohammad, agar rakyat kena memilih pemimpin yang beretika dan ada akhlak.Di kala rakyat dibebani dengan kenaikan harga barang keperluan yang melampau, dan dengan tiada satu tindakan atau rancagan konkrit menanganinya yang dirangka bawah kabinetnya, tiba-tiba beliau berlepas ke luar negara. Sekarang PM mengutamakan apa...
Mari kita soroti saranan PM tempoh hari katanya yang penting rakyat yakin kepada BN, undi adalah masa depan, undi dan pilihan mereka menjamin keamanan, undi mereka adalah untuk kestabilan, undi mereka juga untuk pembangunan. Inilah halwa telinga yang didendangkan. Ulasan kepada pemberita semasa beliau merasmikan Hari Keluarga Jabatan Perdana Menteri di Putrajaya.
Di dunia ini, hanya UMNO boleh jamin kestabilan, UMNoo sahajakah yang menentu masa depan. Semua ini adalah khurafat besar yang dipegang oleh sebahagian besar penduduk Malaysia.
Abdullah Arrives In Madrid For Working Visit
MADRID, Jan 13 (Bernama) -- Malaysian Prime Minister Datuk Seri Abdullah Ahmad Badawi arrived here Sunday for a working visit to Spain.

Abdullah, who flew in via a special aircraft, was accompanied by his wife Datin Seri Jeanne Abdullah. Foreign Minister Datuk Seri Syed Hamid Albar also arrived with them.On hand to receive Abdullah at the Torrejon military airport was Malaysian Ambassador to Spain, Datuk Naimun Ashakli Mohammad.On Tuesday, Abdullah will attend the First Alliance of Civilisations annual forum which seeks to find ways to bridge the growing divide between nations and cultures worldwide and to establish new partnerships to promote global understanding. On the sidelines of the forum, he will call on Spanish President Jose Luis Rodriguez Zapatero.Abdullah will also hold bilateral meetings with several leaders, among them the High Representative for the Common Foreign and Security Policy (CFSP) of the European Union (EU), Javier Solana.














No comments: