Saturday, January 19, 2008

Berhati-hati, jangan melatah !!!!



Suria FM Internet Radio

Star Education Fair 2008

Semasa
Nik Aziz tidak yakin pada PKR, anggap ia "bercelaru"
KOTA BAHARU: Mursyidul Am Pas Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat berkata keyakinannya terhadap kredibiliti Parti Keadilan Rakyat (PKR) semakin terhakis sambil menyifatkan parti itu "mencelarukan".

selengkapnya

Tempatan
Saga BLM dilancar, menggantikan Iswara dan Saga lama

CYBERJAYA: Model baru Proton Saga, kereta nasional pertama yang dikeluarkan pada 1985, dilancarkan oleh Perdana Menteri Datuk Seri Abdullah Ahmad Badawi Jumaat. Ia bagi menggantikan model Iswara dan Saga yang lama.



selengkapnya
Mahkamah benarkan suami tuntut mayat isteri
8TV dan Faizal dihukum kerana episod tanggal baju
Lelaki permainkan keluarga Sharlinie kurang waras

Rencana

Suruhanjaya Koperasi mahu memartabatkan gerakan koperasi
18-01-2008

Pojok


MIC ready to defend itself against accusations

THE MIC has come out fighting after the party was accused of neglecting the interests of the Indian community. But it is indeed incredulous that any one with an ounce of intelligence can be duped into believing the accusations

Undian


Kenaikan harga minyak menjadikan :
rakyat marah
ekonomi tidak stabil
tak kisah


Semua media cetak berbahasa Melayu termasuk lah media elektronik malam ini( 18 Januari 2008), meletakkan berita kenyataan MB Kelantan Tn Guru Dato Nik Aziz Nik Mat ebagai berita utama.

Berita dan kenyataan ini adalah paling sensasi abad ini, dalam kontek politik negara bagi pakatan pembangkang yang mana mengelarkan diri sebagai Barisan Alternatif (BA) berbanding Barisan Nasional pula sebagai mewakili pakatan parti-parti politik yang memerintah.

Dimbas sekali, memanglah tidak manis dan wajar Tn Guru berucap dan berkata demikian. Bila diselidiki ini adalah sebagai mainan politik muarah kerajaan bagi memecahkan pakatan pembangkang dalam mana usaha mereka meraih simpati parti yang ditempelek oleh Nik Aziz.

Kita sebagai manusia biasa mana sekalipun, bilamana orang memperlekeh dan menidakkan usaha-usaha kita tentulah kita melenting dan setidak-tidak akan menjawab dan berkata tidak terhadap apa yang dikatakan atau ditujukan itu tidak tepat dan kena.

Justeru, kita menyeru kepada ahli-ahli PKR sila selidiki sumbar, di mana dipetik dan mengapakan dia dikeluarkan dalam waktu ini. Jika masih tidak berpuashati sila keluarkan interbiu lisan bersama Tn Guru, petikan kenyataan sesiapa pun boleh buat dan reka ingat tu.

Kedua, petikan ucapan di ambil semasa Tn Guru melawat Indonesia , katanya dalam laporan tersebut semasa majlis interbiu dengan majalah mana tah di Indonesia.

No comments: