Saturday, December 29, 2007

Tirai 2007 hampir melabuh tirai

Tahun 2007 hampir melabuh tirainya, bagi kita rakyat Malaysia pelbagai peristiwa besar yang belaku dan melanda negara. Kejutan besar adalah berkisar dengan kenaikan harga minyak, bahan bakar yang cukup memerit.
Selain itu, menyorot malapetaka dan kemalangan dari kemalangan helikopter kepada kemalangan jalanraya setiap kali musim perayaan cukup menyentuh perasaan. Dari aspek politik pula adalah himpunan BERSIH dan Hindraff berserta perarakan peguam semuanya mewarni politik negara.
Terkini adalah banjir besar dibeberapa buah negeri yang teruk termasuk Pahang Johor Kelantan dan Kedah. Semuanya memerlukan kita berfikir, kerajaan teruja mahu mengumumkan piliahnraya kali ke 12, namun banjir telah menjawab segala-gala, tidak dapat tidak kerajaan kena mengenapkan pilihanraya pada tahun 2008.
Selain itu, sebaris permasalahan menunggu yang belum selesai masalah sosial, rasuah, kepincangan itu dan ini cukup melemaskan. Semua menghimpit rakyat dan amat merimaskan, jsuteru apakah tindakan kita, adakah sebagai penyaksi yang baik sahaja...

No comments: