Saturday, December 29, 2007

"Kami Bukan Mabuk Kuasa ... TPM

Menonton Buliten TV3 jam 8.00 malam pada 29 Disember sarat dengan sedutan ucapan TPM yang intipati membelasah dengan penuh nafsu ke atas golongan yang menganjur demontrasi jalanan, tanya jawab oleh nya jika huru hara dalam negara tanggungjawab siapa. Dan penegasan kami tidak takut dan akan ambil tindakan undang-undang tegas ke atas golongan ini seperti dirasuk gaya dan penuh semangat.
Hujahan beliau tentulah meraih simpati dan sokongan , malahan pula berlaku ditengah-tengah krisis keganasan berlaku di Pakistan yang tentulah mengundang banyak sokongan dan simpati rakyat Malaysia ke atasnya dan betullah akan katanya. Paparan tidak terkawal situasi di Pakistan diselit serta digarap dengan baik oleh editor TV3, syabas dan tahniah. Tentulah amat berkesan dan masuk disanubari simpati rakyat. Maka kesan tidak sedikit rakyat yang termakan dengan libasan dan bidasan perisitiwa di Pakistan dikaitkan bandingan dalam negara.
Secara emosi tentulah kita marah, jika difikirkan secara rasional dan tenang tentulah , kita tidak mahu apa yang berlaku di pakistan berlaku di negara kita. Budaya di pakistan berbeda dengan budaya negara kita. Demokarsi Pakistan pun berbeda dengan negara kita. Hatta pilihanraya di paksiatan pun berbeda dengan Malaysia. Malahan pemimpin dan kepimpinan di Pakistan juga berbeda. Menyamakan semua benda dalam semua masa serta perkara adalah tidak kena.
Jika pembangkang sudah beremosi dan mahukan huru hara , apa perlu tunggu sehingga 50 tahun. Jika pembangkang militan apa perlu masa ini mahu angkat senjata. Sepatut pemimpin kena cermat, jangan menyamakan semua perkara, Yang jadi pelik mana-mana pujian yang memuji kerajaan bersungguh dihighligaht..
Minta janganlah mengula-gulakan rakyat dengan gula2 yang tiada rasa manisnya, usahlah berlakon, ..kami bukan mabuk kuasa, kami pun buka gilakan sangat kuasa, nampaknya kamu terlampau dah berkuasa.. sehinggakan undang-undang berada bawah kamu, itu yang rakyat pusingkan. Jadi takkan nak menundukkan kamu kami duduk sahaj dan tengok mestilah beruasaha rampas dan mabik kusa daripada kamu yang berkuasa dan generasi kamu yang tak mabuk kuasa kononnya... beto ka!!!!!!!!!!

No comments: