Monday, December 10, 2007

Dari Uthyiakumar kepada Mohd Sabu ?

Hingga ke saat ini, malam ini (9 Dismeber 2007) Naib Prisedan PAS ditangkap polis. Penangkapan berlaku semasa beliau ke Ipoh bagi mengiringi rombongan pengantin anak peremepuan ke rumah besannya di Sunway City di Ipoh. Diberitakan sejumlah 6 buah kereta peronda polis ala mafia bertindak menyekat dan menahan beliau.

Tindakan polis menyekat ala memberkas penjenayah memaparkan etika kepolisian sekaligus menggambarkan bentuk tamadun sebuah negara bangsa berdaulat dibakulsampah dan diremehkan. Tangkapan ala mafia ini adalah satu serangan provokasi dan psaikologi kepada semua para pejuang keadilan di negara ini. Yang penting pada mata mereka adalh pandangan rakyat dan ugutan kepada rakyat, menunjukan kejijikan , kemunafikan perjuangan suci PAS dalam mermartabat dan mentamadunkan negara.

Adilkah dengan tindakan sebegini. Bagi mereka (kerajaan) pihak berkuasa matlamat adalah menghalalkan cara, nafsu serakah gila kuasa dan mahu mencengkam kuasa, selagi mana ada para pejuang yang berjaya 'mengigit' dan berpentensi untuk mengigit serta sedikit merbahaya dan mengancam. Bertelagah dimulakan denga membelasah Hindraff dan Uthiyakumar beralih kepada Mohd Sabu.

Pontensi dan bibit keberanian rakyat telah diserlahkan melalui Himpunan 10 November oleh Mohd Sabu, menjadi iguan mereka. Peristiwa 10 November ini yang dirasakan mulai makin mengugat mereka. Justeru usaha membendung dan menyekat dimulakan, maka mangsa pertama yang dimangsakan bukan Uthyiakumar tetapi Mohd Sabu ? Otulah sifir politik BN, UMno dan PAS bertempur akhir peralatkan polis , tangkap M Sabu.

Bila lagi kita , adakah memadai kita sekadar menjadi pemerhati sahaja ke..

No comments: