Saturday, December 08, 2007

Meremehkan apa-apa aje ...!!!!

Melihat dan menonton Buliten TV3 , malam 8 Disember sikap angkuh Rashit pnegerusi SPR, yang tetap dengan kata-kata egoisme , hujahnya saya tetap pertahankan SPR dengan apa cara demi segala-gala. Ini bermakna Rashit meremehkan semua benda dan perkara kritikan , teguran yang diasak sejak kebelakangan ini. Dengan bersikap tuli dan buat-buat hebat dan tegas dengan pendirian , hakikat sebenarnya ia semakin 'lemas'. Walaupun hakikat diri masih enggan mengaku. Mana ada manusia yang dapat 'tahan' dengan asakan. Hatta Pak Lah yang clean, cool tu pun terkeluar ..Saya pantang dicabar... terpacul dari mulutnya, inikan Rashit yang diserang bertalu-talu masakan hebat sangat.
Inti cerita dan persoalan adalah sikap meremehkan semua perkara dan pandangan dalam semua masa adalah mengundang kemarahan rakyat. Sikap Rashit adalah bibit dan saham kemarahan rakyat. Kita manifestasi kemarahan rakyat yang sepatutnya dapat dibendung dn salurkan ke saluran cara demokrasi akan terbabas dan bias. Maka api kemarahan inilah yang wajar dilayan.
Begitulah dengan sikap kerajaan yang 'membelasah' Hindraf terus terusan tanpa memberi peluang. Dengan bersikap terus menghukum Hindraf adalah tidak adil, kerana kerajaan wajar biarlah nampak adil. Bila situasi menjadi buruk manfaat dan kesannya dirasai bersama, api kemarahan rakyat jika tidak dipupuk akan melahirkan ketidakstabilan semua perkara.
Maka kita suka ingatkan pemimpin negara janganlah terlalu meremehkan pandangan dan suara rakyat. Kuasa kita tidak akan kekal selama-lamanya. Keamanan negara bukanlah kunci segala-gelanya dapat dikekalkan secara semualjadi, inilah khurafat paling besar, ditambahi dengan UMNO BN sahaja yang mampu memerintah negara ini.
Kita tidak mahu khurafat jika UMNO tiada roti canai tiada, makanan tiada , kemanana tiada dan macam-macam tiada. inilah khurafat besar ada dalam benak para pengundi Melayu Islam di negara kita.

No comments: