Tuesday, November 20, 2007

KL sesak kerana BERSIH ?

Walapun sudah berkali-kali dijelaskan, kenyatan demi kenyatan dikeluarkan ,namun sosak sosek masih mahu terus dan terusan mengkambinghitamkan BERSIH kerana menjadi 'punca' sebenar kepada kesesakkan bandaraya KL pada 10 November lalu.


Peserta perhimpunan yang hadir, berserta dengan penganjur perhimpunan dengan bantuan Unit Amal sudah bertindak cukup dalam melicinkan perjalanan 100,000 perserta dari Dataran Merdeka ke Istana Negara, jangka masa waktu adalah antara jam 3.00 petang ke 5.00 petang. Maka tentulah masa sesingkat 3 ke 4 jam tidaklah melautkan serta menjeaskan aktiviti Sabtu warga kota lain bagi urusan mereka.


Amalan biasa bagi pihak yang tidak berpuashati adalah menundingkan jari ke arah BERSIH lah! Maka dalam BERSIH sendiripun tiada lah semua yang bersetuju dengan cara itu, namun 'kuatnya' suara ramai menengeamkan suara mainoriti mahu kan kaedah ini.


Dalam kaedah 'perang pasaikologi' bagi memaparkan kekuatan dan kemahuan kaedah berarak dan demo adalah jalan terbaik bagi memberi isyarat bagi penguasa yang 'asik' atau ' berada dalam zon selesa. Tekanan hidup rakyat terbanyak dengan 1001 rentetan hidup harus dimanifestasikan bagi dikongsi dan diisyaratkan kepada penguasa yang terlna itu.


Maka jalan BERSIH itu adalah satu daripada pilihan terbaik masa ini. BravoBERSIH teruskan usaha Mu.

No comments: