Wednesday, November 28, 2007

Cara Anugerah Baru dan Bentuk Perniagaan Jenis Baru !!!!

Nilai kebodohan kepimpinan negara kita, angka ini akan tercatat dalam lipatan sejarah betapa pemimpin kita bodoh dan dungu, atas alasan istilah keramat iaitu demi membela rakyat, mereka sendiri rancang dan mahu buat, maka puak-puak dialah yang membatalkan. Nilai pampasan walaupun nampak macam menjaga kepentingan rakyat dan tidak mahu membazir duit rakayt, sebenarnya ini adalah 'satu bentuk projek baru kerajaan UMNo Bn iaitu memberi penganugerahan tnder secara halal dengan membayar kepada syarikat kroni sebagai hadiah kerana mereka dah langagar. Perkara ini walaupun tidak disiasat, para pemimpin kita yang bodoh dan dungu buat-buat macam lembu kenyang, kerana mereka dah pun kenyang dengan membaham secara 'halal' duit rakyat dan negara.
Ikuti sedutan laporan akhbar pada hari ini........KERAJAAN membayar pampasan RM222.4 juta berikutan keputusannya untuk menamatkan pakej pembinaan jambatan bengkok berbanding kos asal bagi pakej jambatan bengkok dan jambatan kereta api sebanyak RM1.113 bilion. Menteri Kerja Raya, Datuk Seri S Samy Vellu, berkata bagi membolehkan Kompleks Kastam, Imigresen dan Kuarantin (KIK) beroperasi, kerajaan memutuskan untuk menghubungkan tambak Johor ke kompleks itu dengan sebuah jambatan sementara membabitkan kos RM190.7 juta. "Projek Gerbang Selatan Bersepadu asalnya mempunyai dua pakej iaitu KIK dan pakej Jambatan Bengkok serta Jambatan Kereta Api.

"Tarikh milik tapak bagi kedua-dua pakej ialah pada 1 Januari 2003, tetapi atas keputusan kerajaan, kontrak bagi Jambatan Bengkok ditamatkan pada 12 April 2006," katanya. Beliau berkata demikian menjawab soalan Salahuddin Ayub (Pas-Kubang Kerian) mengenai jumlah perbelanjaan yang perlu dibuat jika jambatan bengkok diteruskan dan kos yang ditanggung kerana membatalkan projek itu.

No comments: