Tuesday, October 02, 2007

Tol Naik Lagi awal Januari 2009

Tol naik lagi 10%, ayam naik juga selepas kawal..selia dan boikot pengguna. Kini minyak akan naik, diberitkan kepala udah pun naik
.Akhbar The Star melaporkan:Malaysians can expect a 10% increase in toll rates, with eight concessionaires raising their charges from Jan 1 next year, said Works Minister Datuk Seri S. Samy Vellu.Bermakna mulai 1 Januari ini iaitu kira-kira 3 bulan dari sekarang, sebanyak 8 pemegang konsesi lebuhraya akan menaikkan kadar tol masing-masing sebanyak 10%.
Maknanya sekarang ini , kerajaan 'gagal' mengawal dan memikirkan cara-cara untuk memihara kebajikan rakyat. Inilah satu kegagalan yang paling memuncak bawah kepimpinan Pak Lah sebagai PM Malaysia.
Rakyat, janganlah anggap kenaikan harga barang adalah sebagai fenomena biasa, sikap tak apa! sikap biarlah, sikap macam mana nak tahan barang dah nak naik, memaparkan mentaliti lemah khasnya orang Melayu, berserta dengan kemarahan cara 'hangat-hangat tahi ayam'. Kita menyeru dengan penuh sedar , bagi yang menyokong dulu supaya alihlah sokongan anda kepada pasukan yang lain dan kumpulan yang lain. Bagi yang berada atas pagar alihlah, kerana kita sama-sama tiada kepentingan atas sokongan tidak berbelah bagi tu. Yang kita dapat ni lah...
Bagi pendokong UMNO payah lah sikit, kerana mereka tetap dukong sehingga hari kiamat kot. Kalau tak kiamat lagi pun kiamat kecil bagi mereka (matilah) . Sikap acuh tak acuh khusunya orang kita )Melayu) menjadikan UMNo sebagai pemenang cukup sukar difikirkan , lahir juga 'keselesaan' mereka mengundi UMNo sehingga tidak terfikir dan mahu fikirkan bumi ini ada yang menjadikan. Bumi ini bukan milik UMno....Ubah lah tok-tok wan oi.

No comments: