Sunday, October 07, 2007

Melihat Usha Mahfoz Omar !!!

Melihat gambar kesungguhan Ketua Penerangan PAS Pusat Sdr Mahfoz Omar, teringat kepada artikel tulisan Subky Latiff dalam mengulas 'lama' nya perlu membawa masuk Mahfoz Omar berada dalam saf Dewan Harian PAS Pusat. Hujahan Subky antara lain Mahfoz mempunayi banyak idea terutama dalam melibatka penerangan di PAS perllukan penerangan bagi menyampaikan mesej kepada rakyat.
Mahfoz dan penerangan juga belum menjamin apa-apa, tetapi yang menjamin Mahfoz di kenali dan mahu seperti ulasan Subky adalah kerana komitmen dan kesungguhan melaksanakan kerja-kerja penerangan yang jarang-jarang dimiliki oleh amilin PAS yang lain.
Bagi kita, aktivis kampus melihat gambar Mahfoz bersama skuad penerangan bersantai mengedar rislah penerangan di Hentian Puduraya adalah satu fenomena biasa. Tetapi bagi amilin PAS teramai yang lain, hidup luar kampus atau pusat pengajian, kerja-kerja ini memsti mempunayi kekuatan dalaman dan memerlukan rangsangan emosi. Jika tidak percaya cuba saudara seorang berjalan ke pasar malam tempat saudara edarkan harakah. Jika berjaya macam mana rasanya, jika segan atau gagal macam mana perasaannya.
Mahfoz juga dikenali sebagai manusia yang tidak putus2, melakukan usaha, tengoklah semasa beliau menjadi Ketua Pemuda PAS, berapa puluh kali memanjat tanga pejabat itu ini, kedutan itu dan ini bagi menyampaikan memorendum. Justeru Mahfoz adalah orang yang 'master' dalam baba edar mengedar risalah

No comments: