Friday, August 03, 2007

Khutbah JUmaat !!!

Jumaat hari ini , penulis dikhutbah dengan khutbah mengisi 50 tahun meredeka negara kita. Dalam pesanan imam seperti biasa di bacakan ayat , yang mafhumnya kita adalah pemimpin dalam keluarga dan kita akan ditanya tentang kepimpinan keluarga kita. Kemudian ditambahi dengan ayat mafhum kita mesti taati Allah, taaati rasul dan taati ulil amri .
Justru dibangkitkan dan diberi ingatan musuh2 Islam spt zionis, kufar adalah musuh kita. Diingatkan tentang umat yang tidak taati gama akan Allah gantikan dengan Umat lain yang taatkan Islam pulak. Negara kita dikaitkan Islam didaulatkan usaha kerajaan dicontohkan perisitiwa murtad seorang islam (tanpa sebut nama) berjaya ditolak oleh mahkamah syariah. Ini katanya menunjukkan betapa Islam diperlihara, kita tidak mahu Islam dipersenda-sendakan oleh si murtad tadi ( pemimpin tak pa kot)
Imam teruskan hukum Islam murtad ayat imam 'boleh dihukum bunuh', jika dia tidak bertaubat. Sekali lalu bacaan imam yang nampak 'dianggukkan ' oleh para makmum lain nampaknya.
Beliau tambahi, ini katanya mahkamah syariah masih berkuasa, tak dapat orang Islam persendakan, angka sebenar murtad tak disebut. Imam sifatkan ia sebagai satu 'gejala' sahaja.

No comments: