Saturday, August 18, 2007

'Jadi majikan, bukan kuli' kata Perdana Menteri . Tambah beliau, mereka perlu mempunyai sikap mahu bekerja sendiri dan tidak terlalu mengharap untuk berkhidmat hanya sebagai kuli dengan kerajaan atau swasta, supaya dapat membantu lebih ramai orang.Ramai anak kita yang keluar universiti kini, kita galakkan mereka untuk bekerja sendiri supaya mereka tidak bergantung dengan kerajaan sahaja.
Jika ditilik, seruan Pak Lah, ramai pemimpin2 UMNO menjadikan kerajaan sebagai kuli mereka lah. apa tidak merekalah ' yang membaham' duit negara dan khazanah negara. Biarlah kantung negara kering.
Zaman maju, sepatutnya rakyat berbangga menjadi rakyat dan pengangguran tidak dijadikan alasan. Aalasan kerajaan mahu lepaskan tangan dengan tanggungjawab, mereka juga yang 'membunuh' semangat usahawan tulin yang ada, kerana semua projek2 yang bakal dan akan dilaksanakan dibolot oleh usahawan me segera dengan meng'alibabakan' projek berkenaan.
Sepatut PM kena ikhlas, retorik dengan seruan teks atas kertas yang ditulis tanpa mencerminkan diri, patut beliau rasa malu bercakap begitu, menempelak 'anak bangsa' dan sindirian secara sinis dengan berbahasa begitu menunjukkan bangsa yang memimpin dan dipimpin olehnya seperti lah pelajar bernama Wee itu perlekehkan kita, maka jadilah betul apa yang Wee perlekehkan tadi, maka betullah tindakan MCA tu, .... belakang ke depan kabinet tak penting lagi. Sebab Pak lah sendiri kata gitu lebih kurang macam Wee jugalah ... 2 X 5 juga.
Benarlah kata Tok Guru Nik Aziz kita merdeka bertukar daripada Mat Salleh kepada Mat Melayu !!!!!!!!

No comments: