Sunday, July 29, 2007

Pelajar tingkatan empat dakwa dicabul guru... Kes ini perlu disiasat akhbar sekali lagi jangan menjadi mahkamah. Nampak usaha halus macam mahu memperlekehkan institusi perguruan belum mencapai kepuasan agenda 'membelasah' oleh pihak pelapor. Sepatut pihak akhbar dan berwajib tangani ' kes iakn busuk bermula daripada kepala' Jangan digodam ekornya.

Seorang pelajar tingkatan empat sebuah sekolah menengah di Bandar Darul Aman di sini, mendakwa dicabul guru di sebuah bilik sekolah itu sehingga mengakibatkannya trauma untuk kembali ke sekolah.

Mangsa ketika ditemui di rumahnya di sini, hari ini mendakwa, guru lelaki berusia dalam lingkungan 40-an itu bertindak mencabul kehormatannya selama kira-kira 15 minit dalam kejadian kira-kira 11.55 pagi Rabu lalu itu.

Menurutnya, ketika kejadian, guru berkenaan memaksa beliau masuk ke dalam sebuah bilik kecil di sebuah kelas lalu menyuruhnya duduk atas lantai lalu mula meramas tangan dan meraba paha.

“Saya merayu-rayu agar dilepaskan supaya boleh masuk ke kelas tetapi guru berkenaan berkata, saya hanya boleh pergi pada pukul 12.10 kerana dia juga perlu masuk mengajar.

“Ketika kami duduk atas lantai, dia menghulur RM15 dan menyuruh saya pergi mengambil gambar di kedai kerana dia mahukan gambar itu tetapi saya menolak dan terus merayu sambil tangannya terus menyentuh tangan dan paha saya,” katanya.

Mangsa menyambung, apabila loceng berbunyi pada pukul 12.10 guru berkenaan menyuruhnya berdiri lalu memeluk gadis itu dengan sebelah tangannya meramas buah dada mangsa.

Dakwanya lagi, guru itu sekali lagi memeluknya dengan kuat menyebabkan mangsa tidak dapat meronta lalu mencium mulutnya pula.

Sementara itu ibu mangsa yang enggan dikenali memberitahu, sebelum kejadian itu guru lelaki berkenaan membawa mangsa bersama seorang lagi rakan menaiki keretanya untuk menghantar kakak mangsa yang merupakan pelajar tingkatan lima pulang ke rumah kerana masalah kesihatan

No comments: