Thursday, March 01, 2007

Siaran Al Kuliyyah TV3 bersiaran pada 16hb Februari waktu petang.Bawah tajuk “Artis Islam” mengundang dua penal iaitu tokoh artis Dato J Shamsuddin dan Ustzah Siti Noor Baayah.

Di dalam rancangan , dihentikan sekejap pengerusi program kuliyyah Islam TV3 ,menghubungi Rosnah Mohd Aris, minta buat pengakuan kesal dan buat pengakuan mohon maaf.

Apa yang menarik penulis adalah pengakuan yang dipaksa-paksa oleh TV3, kemudian pujian dan rasa puashati panel yang nampak macam memuji-muji sikap terbuka Rosnah. Bagi situan pesalah tidak rasa nampak kesal dan nampak tiada azam untuk perbetul, jika betul-betul dah dimaklumkan oleh penerbit, dia (rosnah) tentu buat persediaan dengan susun kata lebih teratur dan bersungguh untuk tebus keterlanjurannya.

Inilah jika manusia jahil, dia masih bangga dengan kejahilannya. Langsung tiada rasa bersalah. Kita nak ingatkan pihak media jangan asyik mahu melariskan media awak saja, kena fkirkan tanggungjawab juga kepada agama.

Akan datang tidak payah lah mengundang artis2 berwacana dan berikan pandangan yang lansung tidak sensasi, jadikan iktibar, kalau itu yang mahu disensasikan kita akan dilaknat oleh Allah.

Abah .... buatlah program2 yang boleh bermanfaat

No comments: