Wednesday, January 03, 2007

Konsert Oh Konsert

Muzik dan manusia tak dapat dicerai tanggalkan, kita cakaplah macam2 kesan ibarat mencurah air di daun keladi, ia tetap subur dan akan terus disuburkan. walaupun terbaru kita dilanda banjir besar , manusia dan kita tetap tidak insaf dan sedar. Hidup mesti diteruskan , inilah moto yang akan keluar bila kita berhujah seperti di atas.

Terkini, selepas 7 hari dalam tahun baru negara akan dihidangkan dengan gala hiburan rock atas nama, S2 Celebration Concert' yang akan berlangsung di Stadium Merdeka, Kuala Lumpur Jumaat ini bermula jam 8 malam. Tiket-tiket bernilai RM82 (duduk) dan RM47
Khabarnya Kumpulan rock terkemuka negara, Search hari ini menarik diri di saat-saat akhir daripada menyertai 'S2 Celebration Concert' yang sepatutnya menggandingkan kumpulan tersebut dengan kumpulan rock nombor satu Indonesia, Slank. 'S2 Celebration Concert' adalah konsert khas yang dianjurkan oleh Tiga Events Sdn Bhd untuk meraikan 25 tahun pembabitan Search di dalam industri muzik, serta meraikan juga 23 tahun penglibatan Slank di arena seni Indonesia.
Apa yang menariknya jika betullah, Search tarik diri saat-saat akhir dari S2 Celebration ConcertKonsert tersebut yang bakal berlangsung Jumaat ini di Stadium Merdeka Kuala Lumpur bagaimanapun menyaksikan kumpulan Spider menggantikan tempat Search yang dikatakan menarik diri berikutan beberapa masalah teknikal serta ekoran pembatalan konsert kedua tersebut di Johor Bharu yang sepatutnya berlangsung Ahad ini.
Jelas mereka seperti yang dilaporkan, "Kami sepatutnya mengadakan dua buah konsert tersebut di Kuala Lumpur dan Johor, tetapi kami terpaksa batalkan konsert di Johor kerana banjir. "Pembatalan tersebut adalah salah satu sebab mengapa Search mahu menarik diri dari konsert tersebut, selain beberapa masalah teknikal yang tidak dapat diatasi.

"Mereka sampaikan hasrat itu kepada kami Isnin lepas kerana tidak bersedia untuk membuat persembahan ketika negara mengalami masalah bencana alam, iaitu banjir di Johor. Kami memang terkejut, tetapi kita menghormati keputusan mereka," ujar Pengarah Urusan Tiga Events Sdn Bhd, Alia HM Jally ketika dihubungi.
Apa pun kita ucapkan syabas kepada kumpulan Search kerana masih perihatin buat masa ini dengan mangsa banjir dan keadaan banjir, walaupun simpatinya tidak ditujukan kepada pelajar2 tahfiz al alami alor star yang terbunuh kemalangan. Rasa perihatin patut menjalar ke dalam semua pak menteri yang kaya raya dan taukeh koporat derma dan sumbangan terus kepada mahad tahfiz, bukannya setiap bulan tapi sekali saja untuk beri mereka 'hidup' dengan zakat dan derma tuan2 yang kaya raya, khabarnya tiket konsert tu RM87 ke RM63 .
abah ....nak juga tau memilih

No comments: