Thursday, November 30, 2006

Perbetulkan Minda Kita....

Kelansungan daripada penggunaan internet, kelangsungan daripada liberlnya dalam mengamalkan Islam, kelangsungan juga dalam liberalnya sisitem pendidikan melalui konsep pendemokrasian pendidikan, juga kelangsungan dalam liberalkan kita dalam pembinaan budaya, amalkan budaya hendonisme, kelangsungan daripada kurangnya membangunkan modal insan, kita dibelenggu dan 'dibalakkan' oleh Allah dengan pelbagai penyakit. Gejaja aqidah digadai kerana cinta menjadi murtad, gejala pembuangan bayi, gejala dadah, mat rempit, bohsia, bohjan dan sebagainya.
Ini semua adalah kerana dua akhir zaman amalan buruk atau fasha diterima pakai sebagai amalinya dan perkara2 yang baik ditolak. Sebagai contoh media masaa samada cetak atau eletronik , jika tidak siarkan hal2 lucah dan kelucahan tidak sah. Paparkan gambar2 separuh bogel dalam usaha untuk raih keuntungan yang disasarkan sebagai matlamat. Begitu juga dengan filem khasnya filem2 Melayu , kini sudah ada usaha angkat dan martabatkan liberalisme dan realiti masyarakat sebagai mesej utama, tidada nilai pendidikan atau didaktik , sebagai contoh filem Gubra paparkan kemelampauan Melayu Islam yang terlampau, dan tiada moral keagamaan dan aqidah.
Menularnya sampai ke peringkat benteng terakhir, iaitu sekolah2. Sebenarnya sekolah2 adalah pusat atau kilang bagi produktiviti memanusiakan manusia. Di sekolah lah unsur baik diasuh dan diajar serta dipraktikkan. Kini sudah roboh , lihatlah paparan usia gadis di bawah yang seusia muda yang masih bersekolah boleh melakukan perlakuan seperti yang dilaporkan pada hari ini....
GOMBAK: Gelagat mencurigakan beberapa lelaki yang dilihat keluar masuk dari sebuah rumah di sini, mengundang curiga seorang jiran sebelum menyiasat dan membongkar kegiatan seks membabitkan seorang pelajar tingkatan dua dengan rakan sekolahnya.

Pelajar perempuan berusia 14 tahun itu didakwa kerap ‘menyeludup’ masuk teman lelakinya yang berusia 16 tahun ke rumahnya semata-mata untuk melakukan hubungan seks ketika ibu gadis itu keluar bekerja.Sumber polis berkata, kegiatan tidak bermoral itu disedari jiran remaja perempuan terbabit yang berasa was-was apabila mendapati ada remaja lelaki masuk ke rumah terbabit ketika ibu remaja perempuan itu tiada di rumah.Berikutan itu, jiran terbabit memberanikan diri bertanya remaja perempuan itu berhubung kehadiran lelaki asing ke rumahnya.“Pelajar tingkatan dua itu yang didesak kemudian mengaku melakukan hubungan seks bebas dengan teman sekolahnya yang menuntut dalam tingkatan empat.“Susulan itu, jiran mangsa segera memaklumkan kejadian terbabit kepada ibu mangsa sebelum satu laporan polis dibuat petang kelmarin,” katanya.Menurutnya, polis yang menerima laporan itu segera menjalankan siasatan sebelum memberkas remaja berusia 16 tahun itu.“Turut ditahan petang semalam adalah pemuda berusia 26 tahun yang dipercayai turut memperkosa mangsa di sekitar kawasan Sungai Buloh,” katanya.Difahamkan suspek yang berusia 16 tahun sudah melakukan hubungan seks sekurang-kurangnya tiga kali dengan mangsa dalam tempoh tiga bulan sejak September lalu.“Suspek yang berusia 16 tahun itu kemudian memperkenalkan mangsa kepada rakannya yang berusia 26 tahun sebelum mangsa diperkosa baru-baru ini.“Walaupun ada antara kejadian itu dikesan berpunca tindakan mangsa membenarkan perlakuan seks dilakukan, undang-undang menyifatkan kejadian itu sebagai memperkosa berikutan mangsa masih di bawah umur,” katanya.Suspek sudah dibawa ke Mahkamah Majistret Gombak untuk mendapat perintah tahanan reman. Difahamkan ibu dan bapa mangsa sudah lama bercerai dan mangsa hanya tinggal di bawah jagaan ibunya.
Wahai para pembaca bayangkan, tunas2 yang diperingkat kita asuh ini sudah rosak dan punah. Bagaimanakah dengan nasib masa depan generasi yang bakal dan akan terbentuk. Itulah maksud penulis dunia akhir zaman, perkara2 baik dipandang buruk, dan hal2 jahat dipandang baik. Analoginya bahayanya Rufaqa dengan gelincir aqidah atau murtad manusia Melayu, maka lebih bahaya adalah Rufaqa. Ceramah-ceramah keagamaan memerlukan surat tauliah dan permit mengajar, penganjuran konsert berbondong-bondong manusia bergotong royong , berlumba-lumba anjur, digalakkan dan disponsor pelbagai penaja, berserta liputan media besar-besaran.
Abah .........Inilah dunia realiti, kini.....

No comments: