Sunday, August 10, 2014

Terima Kasih PR.... Umno terus hidup dan relevan ?

Nampaknya kerjasama PR bakal berkubur ? Tiga komponen parti dalam gabungan rapuh ini , akan membawa legasi dan hala tuju masing-masing. Sinar kepercayaan rakyat yang nampak bakal diserlahkan tidak kesampain. Semuanya punah gara-gara keghairahan dan kegalakkan menawan Ptrajaya.

Tindakan memecat MB Selangor yang degil dan babil itulah, titik mula ke arah pecah sikap parti dalam PR.

Kini, Umno menarik nafas lega. TPM hari ini mengeluarkan kenyataan bahwa parti UMno masih relevan. Jangan banyak buat ulasan ...sila fikir-fikirkan.



PAS Diminta Jelaskan Kenapa Wan Azizah Tidak Boleh Jadi MB

Diterbitkan: Ahad, 10 Ogos 2014 8:26 AM
Saifuddin Nasution
  (Ubah saiz teks)
KUALA LUMPUR: Parti Keadilan Rakyat (PKR) mahu PAS menjelaskan mengapa parti itu sangat menentang Datuk Seri Dr Wan Azizah Wan Ismail menjadi Menteri Besar Selangor.
Setiausaha Agung PKR Datuk Saifuddin Nasution Ismail berkata perlu ada satu sebab mengapa PAS menolak presiden PKR untuk memegang jawatan tertinggi di negeri itu.

"Ada desas desus bahawa PAS tidak mahu menerima Dr Wan Azizah kerana beliau adalah seorang wanita. Jika ini yang menjadi kes, maka mereka harus tampil dan menyuarakan demikian.

"Kami mahu PAS mengatakan secara terbuka bahawa mereka menentang Dr Wan Azizah sebagai MB kerana beliau adalah seorang wanita.

"Biarlah seluruh Malaysia tahu sebab mereka tidak bersetuju dengan Dr Wan Azizah kerana beliau adalah seorang wanita.

"Jika mereka rasa hanya seorang lelaki yang sepatutnya menjadi pemimpin atau Menteri Besar, mereka harus mengatakannya. PAS tahu bahawa 51 peratus daripada pengundi adalah wanita. Mereka harus terbuka dan tampil menyatakan mengapa mereka tidak mahukan beliau. Ini akan menjadikan PAS lebih dihormati," katanya dalam satu temu bual.

Saifuddin berkata Khalid bukanlah seorang yang boleh berkerja dalam pasukan, tidak mematuhi komitmen yang dibuat oleh parti dan Pakatan Rakyat dan jarang muncul untuk mesyuarat parti, dengan menghadiri hanya 42 dari 136 mesyuarat sejak 2010.

Beliau berkata kes hutang RM67 juta Khalid dengan Bank Islam memberikan amaran kepada parti bahawa ada sesuatu yang tidak kena.

Beliau berkata parti itu bimbang isu ini akan digunakan oleh Barisan Nasional pada pilihan raya umum akan datang dan sebab itu Khalid terpaksa digantikan.
Tags / Kata Kunci:

No comments: