Thursday, February 06, 2014

Adil kah , Keputusan FAM terhadap T Team ?

Nampak macam sebiji perjalanan politik ala Bn sahaja. Kesian kita dengan Pasukan T Team. Jadi apa kata Mohd Said, tak kan diam sahaja ....Eh eh..eh

Dalam hal ini, lu mau fikir lah sendiri. Kalau lah hal macam ni di Thailand macam mana ? Jika kat Myanmar pula bagaimana ?


FAM beri kemenangan kepada JDT

Oleh Aziman Rosdi
PETALING JAYA: Jawatankuasa Pertandingan Tempatan Persatuan Bola Sepak Malaysia (FAM) sebentar tadi membuat keputusan memberikan kemenangan 3-0 kepada Johor Darul Ta'zim (JDT) pada perlawanan pusingan kedua Piala FA dengan T-Team yang tertangguh pada Sabtu lalu.
Keputusan itu dibuat selepas merujuk kepada Perkara 4.12.15 B Peraturan Pertandingan Liga Malaysia 2013-2016 bahawa T-Team tidak mempunyai alasan kukuh untuk menarik diri daripada perlawanan itu walaupun mendakwa atas faktor keselamatan memandangkan laporan pegawai perlawanan mengesahkan perlawanan masih boleh diteruskan.
Bagaimanapun selepas mengambil kira suasana yang berlaku pada perlawanan itu, Pengerusi Jawatankuasa Pertandingan Tempatan Datuk Afandi Hamzah tidak mengenakan denda kepada T-Team sebaliknya hanya memberikan amaran keras.

Namun beliau berkata, siasatan insiden kekecohan di terowong pada rehat babak pertama perlawanan itu masih diteruskan dan tindakan bakal diambil jika mendapat maklumat lengkap dalam masa terdekat ini.
Foto
AFANDI (kiri) mempengerusikan Mesyuarat Jawatankuasa Pertandingan Tempatan FAM. FOTO Bernama

Kedua-dua wakil pasukan JDT dan T-Team serta pegawai perlawanan hadir memberikan keterangan bermula jam 10 pagi hingga 2.30 petang di Wisma FAM Kelana Jaya, di sini.

Dengan kemenangan itu JDT bakal bertemu Kedah pada suku akhir Piala FA pada 11 Februari di Larkin.

Pada perlawanan Piala FA Sabtu lalu di Larkin, T-Team enggan meneruskan perlawanan separuh masa kedua selepas mereka mendakwa seorang pemain dan pegawai dipukul di dalam terowong ketika menuju ke bilik persalinan.

Pada masa itu, JDT mendahului 2-1 sebelum perlawanan ditangguhkan.
Artikel ini

No comments: