Sunday, December 01, 2013

Eluan Adun Selangor: Ada lagi suara sumbang dari dalam ?

Muktamar baru sahaja berakhir. Insttuidi ulama dan para ulama diminta membuat koreksi dan memnfokuskan ke arah bersama=sama menyelamat dan mendakwahkan ummmah seperti termaktub dalam peruangan harakahtul jemaah Islam PAS.

Kita tdak mahu tengok ulama terheret dan diheret dengan kerja kerja remeh dan temeh serta titik bengik dalam apa apa isu ummah. Adalah wajar melihat dan menfokuskan kenapa golongan ulama luar sbg contoh Ust Kazim Elias keluar PAS dan diaporkan semasa PRU ke 13 sebanyak 24 kali adakah sesi ceramah dan perjumpaan di DUN Pengkalan Baru dalam Parlimen Beruas dan sokongan pendengar terhadapnya tidak kurang sedikitnya. Apa yang disasarkan adalah para pengundi sasar kaum wanita dan golongan atas pagar yang menghadiri diri bersama-sama program beliau.

Isu ini lebih mendesak berat dan serius persediaan daripada ulama menyenda-nyenda Dun Selangor kerana menaikkan elaun kepada 56 Adun mereka. Uama dan institiusi ulama jika mahu menegeru bukan cara melaporkan kepada UTusan. Jangan cuba keruhkan air yang jernih dan ulama jangan jadi sama tukang mengeruhkan sama dengan pihak Utusan

 Halakan peluru kita kepada musuh, runtuhkan benteng kekebalan dan kebebalan musuh. Dan kita jangan bersikap hipokrit. Jika tidak mahu menerima elaun Adun-Adun di negeri PR memerintah jangan memegang sebarang jawatan dalam mana-mana GLC peringkat negeri berkenaan. Fokuslah kepada kerja-kerja wakil rakyat mereka.

Jangan tolak disana kaut di sini. Dan jangan kita disamakan dalam istilah PAS Ganti UMno yang diterbalikkan masukknya... Sekadar mengingat


Naik gaji, elaun: Selangor menunjuk-nunjuk?

 

KUALA TERENGGANU 30 Nov. - Ketua Dewan Ulama Pas, Datuk Harun Taib berpendapat, kenaikan gaji dan elaun Menteri Besar Selangor serta anggota pentadbiran negeri itu dibuat seolah-olah bertujuan untuk menunjuk-nunjuk.
Beliau berkata, kenaikan itu memberi gambaran bahawa kerajaan negeri berkenaan memiliki kekayaan sehingga mampu membayar gaji serta elaun dengan kenaikan berlipat kali ganda.
Dalam masa sama, Harun tidak menolak kemungkinan kelulusan menaikkan gaji serta kadar elaun tersebut adalah didorong oleh lebihan bajet (budget surplus) yang diumumkan kerajaan negeri Selangor sebelum ini.
Bagaimanapun katanya, terserah kepada kerajaan negeri itu yang diterajui Menteri Besar, Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim memutuskannya.
"Saya tak mahu campur urusan mereka (kerajaan Selangor), biarlah dan ikut pandai dialah nak naik banyak mana pun gaji atau elaun.
"Tak salah kalau dia banyak duit, nak act (menunjuk-nunjuk) lah tu. Mungkin dia dapat dari bajet surplus negeri Selangor 2014, jadi biarlah dia," katanya ketika dihubungi di sini hari ini.




No comments: