Saturday, December 21, 2013

Apa dah jadi dengan Rafizi ni ?


Rafizi ke Hong Kong awal Januari siasat akaun Gani Patail

(Ainudin Othman)
rafizi_HKPETALING JAYA 20 DIS: Pengarah Strategi KEADILAN, Rafizi Ramli akan ke Hong Kong awal Januari 2014 untuk memeriksa akaun bank Peguam Negara (AG), Tan Sri Abdul Gani Patail.
Ini berikutan dakwaan dibuat dalam akuan bersumpah (SD) bekas pengarah Jabatan Siasatan Jenayah Kuala Lumpur, Datuk Mat Zain Ibrahim bahawa wujud unsur rasuah dalam kes tuntutan bertindih Pulau Batu Puteh hingga negara kalah di dalam tuntutan tersebut.
“Saya akan ke sana pada awal tahun hadapan (Januari) memandangkan sekarang penduduk Hong Kong sibuk membuat persiapan Krismas.
“Masa yang sesuai dalam minggu pertama atau kedua Januari,” kata Rafizi kepada Keadilandaily ketika ditemui di ibu pejabat KEADILAN.
Katanya, beliau akan tetap ke sana walaupun tidak mendapat surat kuasa daripada Gani.
“Saya sudah hantar surat rasmi kepada beliau pada 19 Disember lalu dan hanya menunggu jawapan daripada pihak beliau berhubung syarat-syarat yang saya tetapkan.
“Jika tidak mendapat surat kebenaran daripada beliau, saya akan bekerjasama dengan pihak di Hong Kong bagi memastikan urusan siasatan ini berjalan lancar,” ujarnya.
Menurut Rafizi, beliau sedang mencari masa yang sesuai dengan jabatan dan individu yang terbabit di sana.
“Siasatan melibatkan beberapa pihak dan salah satunya ialah ‘Security of Justice’,” katanya.
Short URL: http://www.keadilandaily.com/?p=57548

No comments: