Sunday, May 26, 2013

PR berpolitik: Hentikan kecam mengecam sesama pakatan, rakyat mahukan perbedaan bukannya persamaan kelaku dgn kumpulan sebelumnya

Menguruskan masalah dan menyelesaikan masalah tertunggak antara parti adalah satu seni dalam pengurusan politik moden. Kecekapan mengurus dan tidak menampakkan masalah berkenan kepada umum, adalah satu bentuk pengurusan politik yang berjaya. dan terurus dengan baik oleh pengurusnya.

Adalah, bukan sesuatu yang mudah bila terdapat kepelbagaian visi dan misi parti politik. Namun mereka dapat duduk bersatu bawah satu persepakatan bersama-sama , ini sudah dikira amat baik dan sempurna. Inilah satu bentuk tunutan kerjasama yang kita kagumi dengan PR. Bilamana persepakatan itu telah memberi 'harapan baru' kepada rakyat teramai yang amat berharap serta tercari-cari pilihan  kumpulan selain Bn yang dapat mereka undi , naungi dan serahkan kepercayaan serta harapan baru.

Itulah harapan dan matlamat serta impian para pengundi yang dahagakan angin perubahan baru. Kini, semuanya terlerai berderai melihatkan gelagat para pemimpin pakatan baru ini berpolitik.

Salah menyalah, hentam menghentam, kata mengata dan serang menyerang balas sesama kawan kini mewarni persepakatan ini. Keegoan, kesombongan, keakuan nampaknya membelenggui  diri masing-masing. Harapan rakyat untuk melihat kematangan bukannya kelantangan atau kelanchangan mulut pemimpin yang dinilai.

Rakyat kembali dengan kebosanan, perselisihan ini walaupun kecil, tetapi memberi persepsi yang besar pada pandangan sisi umum rakyat. Itulah sebabnya PR gagal menguasai golongan muda Melayu sepenuhnya , apatah lagi bagi remaja perempuan muda Melayu yang berada dalam dunia dan keduniaan mereka.

Pandangan sisi mereka tentang politik  adalah menjijikkan serta perlu dinyahkan disisi kehidupan mereka.Sementelahan pula dengan asakan media yang sentiasa mempasak minda mereka dengan kebaikan demi kebaikan pimpinan kerajaan seumpama zikir harian. Bagaimana mahu melawannya ?







No comments: