Monday, October 15, 2012

MILF berdamai adalah modal dan saham najib ?

Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak dan Presiden Benigno S. Aquino III menyaksikan detik bersejarah pertukaran dokumen Rangka Kerja Perjanjian damai antara kerajaan Filipina yang diwakili oleh Marvic Leonen (depan, kanan) dengan Barisan Pembebasan Islam Moro (MILF) yang diwakili oleh Mohagher Iqbal (depan, kiri) di Istana Malacanang, Manila, Filipina, Isnin.
Turut sama menyaksikan ialah Pengerusi MILF, Al Haj Murad Ebrahim (kiri), Penasihat Presiden bagi Proses Damai, Teresita Quintos-Deles (kanan) dan Fasilitator Malaysia, Datuk Tengku Ab Ghafar Tengku Mohamed (depan, tengah).
 -fotoBERNAMA  


Bajet 2013 yang gagal meraih simpati rakyat dan menaikkan imejnya. Najib PM1 Malaysia mendapat 'saham runtuh' dan imejnya melonjak naikkan apabila menjadi Pak Pacak dan 'Orang tengah' dalam perundingan MILF dengan kerajaan Filipina hari ini.

Namun, TV3 dan media elektronik lain tidak menjadikan berita utu sebagai berita utama mereka. Bagi mereka ia tiada harga dan tiada nilai berita bagi mereka.

Setidak-tidak Najib adalah jasanya dan sumbangan luar, Jika tidak Najib jadilah macam pelajar yang ada kelulusan akademik tetapi daripada segi ko kurikulum amat lemah tidak dapat menyumbangkan apa-apa. Berbanding dengan mantan-mantan PM yang lalu yang mana banyak jasa di dalam negeri malah untuk luar negeri.

Anifah Aman apalah yang dibuat bagi pihak Najib. Kesian sungguh lah Malaysia dalam Hubungan Luar.

Penulis-penulis sejarah 'payah' nak menulis sumbangan berharga Najib bila dia sudah tidak menjadi PM lagi. 



No comments: