Wednesday, April 11, 2012

Jangan sampai pemimpin jadi 'gila'.

Kerana memburu kuasa dan mahu kembali berkuasa. Manusia akan melakukan apa saja agar hajat dan cita-citanya terlaksana. Kita di Malaysia belum lah mencapai setara ini gilanya.

Tetapi gilanya pemimpin kita sampai sanggup membodohkan sesiapa sahaja, agar dia terus kekal berkuasa, tetapi petanyaannya sampai bila ?

Jawapannya 30 ke 40 tahun boleh lah kekal menipu dn berbohong, lama kelamaan rakyat tahu dan naik meluat campur benci.

justeru kerajaan yang ada jangan sampai rakyat naik kebenciaanya. padanlah dengan had dan takat yang ada 



Putera Shah Iran minta bantuan Israel




BAITULMUQADDIS - Anak pemimpin Iran yang telah digulingkan dan kini berada dalam buangan, Putera Reza Pahlavi (gambar) meminta supaya Israel tidak mengebom negaranya, sebaliknya dia mahu rejim Zionis membantu pihak pembangkang di Iran.
Pahlavi berkata demikian dalam satu temubual yang disiarkan oleh televisyen Israel, Channel 10 TVsemalam.
Bercakap dari rumahnya di Washington, Amerika Syarikat (AS) beliau menegaskan bahawa mengebom Iran hanya memberi manfaat kepada pemerintah revolusi Iran.
Pahlavi juga meminta bantuan Israel dengan menyatakan, negara Yahudi itu sepatutnya menggunakan teknologi dan kewangan untuk tujuan lain.
Bapanya, Mohammed Reza Pahlavi mempunyai hubungan baik dengan Israel sebelum beliau digulingkan dalam Revolusi Islam pada 1979.
Israel dan Barat percaya, Iran cuba untuk membangunkan senjata nuklear.
Israel yang bimbang senjata nuklear Iran mengancam kewujudannya menyatakan, ia akan menyerang negara itu sekiranya usaha diplomasi dan sekatan gagal.
Pusingan baharu rundingan antara Barat dan Iran dijangka bermula minggu ini di Turki.
Pahlavi yang menyifatkan rejim Iran sekarang sebagai fanatik menyatakan, rakyat Iran akan menghargai bantuan Israel berbanding serangan ke atas tapak-tapak nuklear yang boleh mencetuskan perang besar di rantau terbabit. - Agensi

No comments: