Saturday, March 17, 2012

Kenapa Pengamal Media Ini Marah, Tuhan Maha Besar

Kolumins Berita Harian Kunte Kinte nampak marah sangat dengan gelagat para perkerja asing yang bekerja di Restaurat 5 Bintang dalam negara khasnya di ibukota. Pengalaman yang beliau lalui dan tidak dilayan seperti sama taraf dengan restoran berkenaan terhadap beliau menyebabkan beliau 'menggunakan' kuasa mata penanya bagi meluahkan rasa gelojak dalam jiwa bagi dikongsi sama oleh rakyat terbanyak.

Sikap pendewaaan dasar-dasar kerajaan yang beliau sanjungi selama hari ini sudah tidak terpakai dengan kita membaca artikel terbaru beliau dalam akhbar berkenaan.


Bukankah apa yang dibuat oleh kerajaan adalah amat baik. Kes yang beliau laporkan adalah kes perlakuan biasa para pekerja, tambahan pula mereka adalah pekerja asing. Tanggungjawab mereka adalah kepada majikan mereka sahaja. 


Persetankan pelanggan, bagaimana 'sikap SPR' terhadap pelanggannya ? Janganlah kerana kes terpencil sebegitu orang besar media ini keluh kesah. Ini bukan salah ibu mengandung kan ?


Itu adalah ujian sedikit pelajaran yang dilalui oleh pembesar media. Bagaimana kami rakyat terbanyak dilayan oleh pihak tuan-tuan ? Tuhan maha berkuasa 

No comments: