Sunday, March 04, 2012

Aku Meluat Dah Bila Dr M berkata-kata

Selepas kerajaan Najib 1Malaysia, bersetuju menangguhkan kenaikan gaji kepada kakitangan awam. Dengan bercadang menukar sistem daripada SSB/SSM kepada SBPA.

Sepanjang tempoh semua PM maka kai inilah kerajaan cuba perkenalkan sistem baru kepada semua kakitangan awam yang mendapat penentangan secara terbuka dan amat meluas.

Atas signal yang di terima Najib 1Malaysia terpaksa menangguhkan kerana beliau 'lupa' lalai dan terpercaya dengan penasihat-penasihatnya.

Tetapi penasihat kanan beliau Dr M berkata selepas lama menyepi selepas Kesatuan Sekerja Kakitangan Awam (CUEPACS) menolak dan tidak bersetuju malah mengemukakan 'cadangan' baru.

Sejak itulah kata Dr M, negara bakal muflis. Muflis negara kerana memberi gaji kepada kakitangan awam ( Dr M kena mengaji dengan DSAI).

Negara muflis kerana salah 'rakyat' minta gaji lebih. Tetapi puak-puak kroni suku sakat baham projek dan kelaku dia yang masih meneruskan banyak projek-projek mega tidak terkesan dan penyumbang kepada kemuflisan negara.


Dalam hal ni nampaknya Najib tersepit terpaksa mendedahkan 3 keping surat rasmi Dr M selaku PM Malaysia yang lalu 'melunakkan' hubungannya dengan negara HARAM Israel. Apa motif apa tujuan hanya Najib sahaja yang tahu strateginya.


Tetpi kalau kenyataan Dr M di atas dirujuk dan digunapakai Najib, maka alamat Najib akan membungkuskan Umno buat selama-lamanya.


Kalau berani cubalah...kalau tidak mencuba mana tahu...

No comments: