Saturday, February 11, 2012

Kampung Bonda Ku bakal lenyap dengan Lebuhraya Pantai Barat pulak dah

Penulis merasakan lega Projek Lebuhraya Pantai Barat mati sejak Perak jatuhke tangan PR sementara waktu. Namun projek itu dihidupkan oleh Zambry Kadir MB haram.

Apa yang mendukacitakan penulis Projek ini bakal melenyapkan kampung penulis dan tanah bonda penulis laluan melalui Beruas.

Justeru rakyat Perak amnya dan khasnya para pengundi yang terkena laluan lebuhraya pantai barat itu kena sedar, kita harus tentang habis tanah warisan kita digadaikan kerana pembangunan.

Ingat jahatnya mereka....

Lebuh raya RM7b mula tahun ini



LUMUT - Projek Lebuh Raya Pantai Barat (LPB) sejauh 316 kilometer dan bernilai RM7.07 bilion yang menghubungkan Banting di Selangor dan Changkat Jering, dekat Taiping akan dilaksanakan tidak lama lagi di bawah peruntukan Belanjawan 2012.
Menteri Besar Perak, Datuk Seri Dr. Zambry Abdul Kadir berkata, kerajaan negeri telah diberi taklimat mengenai projek tersebut baru-baru ini dengan pelaksanaannya dijangka bermula tahun ini.
"Projek ini akan dilaksanakan tidak lama lagi dan kita jangka ia bakal memberi sumbangan besar kepada pertumbuhan sosioekonomi negeri Perak," katanya kepada pemberita selepas majlis penyerahan kunci Rumah Mesra Rakyat Syarikat Perumahan Negara Berhad (SPNB) di Kampung Teluk Senangin, Segari dekat sini semalam.

No comments: