Tuesday, October 25, 2011

TPM masih pertahan fitnah anak Guan Eng ramas buah dada

Keberanian luarbiasa TPM yang tetap mempertahankan kenyataan nya bahawa anak Ketua Menteri P Pinang mencabul hasil pendedahan blogger Umno memasuki fasa baru.

Ibu kepada mangsa yang dikatakan telah dicabul, akan membuat tindakan saman ke atas para pemfitnah. Maka keberanian luarbiasa blogger Umno untuk memusnahkan reputasi Lim Guan Eng akan memakan diri.

MCA pula mengambil sikap lepas tangan dan enggan bersubahat sama dengan Umno. pengakuan terbuka dan penafian terbuka kepada media menjadikan Umno semakin terkedu dan panik.

Sasaran dan serangan yang nampak kena pada mulanya kini, mengundang bahaya. Sementelahan pula PRU 13 akan diadakan dalam masa terdekat. Selepas kes ini para pengundi Cina semakin menjauhi MCA dan nampak tahap kebencian meluap-luap. Kemarahan masyarakat Cina bahawa MCA telah menjadi alat dan kuda tunggangan Umno sejak dulu membungkamkan lagi kemarah mereka. Kemarahan ini akan mereka terjemahkan melalui peti undi. PRU 12 telah membuktikan kepada kita 'selera' pengundi Cina cukup berbeda dengan pru-pru yang lepas.




Isu Anak Guan Eng Diputar Belit Media Alternatif - Muhyiddin

KUALA LUMPUR: Timbalan Perdana Menteri Tan Sri Muhyiddin Yassin berkata kenyataannya berhubung isu anak Ketua Menteri Pulau Pinang, Lim Guan Eng, Sabtu lepas, telah diputar belit oleh beberapa media alternatif.

Katanya beliau tidak berniat untuk mengheret hal-hal berkaitan keluarga dan anak Guan Eng ke dalam kancah politik tetapi sebaliknya hanya memberikan saranan supaya pihak berkenaan membuat laporan polis bagi menamatkan segala tomahan berhubung isu itu.

"Sebenarnya saya tidak hendak campur dalam urusan seperti itu dan saya sedar banyak penulisan di dalam blog. Untuk heret isu keluarga dan anak dalam kancah politik itu bukan tujuan saya.

"Tetapi ia sudah diputar-belitkan," katanya ketika menggulung perbahasan Rang Undang-Undang Perbekalan 2012 berkaitan Kementerian Pelajaran pada persidangan Dewan Rakyat pada Isnin.

Muhyiddin, yang juga Menteri Pelajaran, berkata demikian ketika menjawab pertanyaan Lim Kit Siang (DAP-Ipoh Barat) yang bertanya sama ada Timbalan Perdana Menteri bersedia menarik balik kenyataannya berhubung isu melibatkan anak Guan Eng itu.

Sabtu lepas, Muhyiddin telah menyarankan Guan Eng supaya membuat laporan polis berhubung dakwaan beberapa pihak terhadap anaknya itu bagi membersihkan nama anaknya memandangkan penafian tidak mencukupi.

Muhyiddin berkata demikian apabila diminta mengulas tindakan Guan Eng yang menyalahkan penulis blog pro-UMNO yang mendakwa anak lelakinya itu mencabul kehormatan seorang rakan pelajar wanita berusia 16 tahun dan cuba melepaskan diri dari hukuman.

Kenyataan Muhyiddin itu kemudian mendapat reaksi daripada pemimpin pembangkang yang menyifatkan kenyataan Timbalan Perdana Menteri itu mempunyai maksud tersirat.

Muhyiddin berkata beliau sendiri tidak menerima laporan berhubung kejadian itu daripada pihak sekolah berkenaan sebelum ini kerana beliau tidak bertanya kepada sekolah itu mengenai insiden tersebut.

"Saya tahu dalam semua media alternatif banyak (kenyataan) ditokok tambah sehingga dikaitkan dengan hal lain yang tidak ada kena mengena. Saya tidak kata dia (anak Guan Eng) bersalah. Saya tidak ada masalah tetapi masyarakat membuat penilaian lain.

"Kalau tidak ada, apa yang YB Ipoh Barat (Lim Kit Siang) bimbangkan ," katanya.-BERNAM

No comments: