Friday, July 08, 2011

BERSIH 2.0 tetap diteruskan ..Moh Kite


Apa yang dijangkakan adalah seperti yang semua sedia maklum. Sebarang Himpunan mestilah berpermit kerana dianjurkan oleh 'sekumpulan rakyat' yang berlainan aliran dengan pemerintah .

Ketika semua orang tertumpu ke KL bagi menghadiri Himpunan Aman BERSIH 2.0. Himpunan manusia secara aman dari pelbagai latar bangsa wakil kawasan daerah dan negeri dikatakan haram.

Malah dalam masa yang sama di Pahang Fiesta Bera 2011 sedang berlangsung sebelum sembahyang Jumaat tadi. Ini adalah anjuran pihak yang Halal lagi menghalalkan. Tiada permit tiada permohonan semuanya tiada.


Itulah cebihan sisa undang-undang negara kita yang masih kuno dan tidak bertamadun. Walaupun Islam Hadhari yang diperkenalkan 2 tahun sudah oleh Pentadbiran mantan PM Abdullah Ahmad Badawi dilambung bagai nak rak semasa beliau menjadi PM.

Kini Islam Hadhari dinyahkan dan dibakul sampahkan, ia sudah berakhir.


1 comment:

noname said...

Ada org PAS kata kenapa kita nak tolak Ambiga bila dia buat sesuatu yang baik(bersihkan SPR)walaupun kita tahu Ambiga tu pejuang murtad?

Jawapan aku senang jer...

Kau lihat 1 kebaikan Ambiga dan tutup semua keburukkannya TETAPI kau lihat 1 kejahatan UMNO dan tutup semua kebaikkan UMNO.

Kesimpulannya, kamu hanya nak lihat apa yang kamu nak lihat sahaja. kamu sudah tidak boleh berfikir deangan waras walaupun telah ditujukkan dengan nas dan hadis.

Berserahlah.. jangan menyesal jd anjing-anjing neraka kesudahannya.