Monday, June 06, 2011

Utusan teruskan penipuan kepada rakyat Malaysia

Utusan mula bekerja, minta Hadi sokong pengedaran video seks fitnah Anwar Ibrahim. Bila TGHH membangkitkan isu berkenaan , Utusan rasa tercabar kerana tuannya Umno 'terserang dan diserang'.

Justeru, oleh kerana tiada jawapan yang konkrit dan alasan kukuh. Maka Utusan 'membelasah TGHH' bahawa PAS berdolak dalik tentang isu.

Tidak berdolak dalik jika TGHH mengaku ya dan bersetuju itu video Anwar yang menjalankan kerja-kerja terkutuk. Tetapi 1Malaysia sudah tahu soal maruah, soal moral, soal akhlak. Umno dan orang Umno orang sudah tahu

Usahlah bercakap, kitar semula isu berkenaan pembohongan, fitnah tersebut semakin nyata. kerana ia sudah membudaya dalam parti Umno.

Semua orang Umno tahu. Jika mahu menjadi pemimpin Umno kriteria sebegitu mestilah ada. Jika tidak individu berkenaan akan gagal menyerlah sebagai pimpinan Umno.

Lihat tokoh-tokoh agama spt Hamid Othman, Faisal Othman, Nakhie, Yusof Nor, Abdullah Mat Zin dan ramai lagi ke mana kah jalan mereka ?


Video seks: Hadi berdolak-dalik


Datuk Seri Abdul Hadi Awang


KUALA LUMPUR 5 Jun - Pas terus berdolak-dalik dalam soal rakaman video seks yang dikaitkan dengan Datuk Seri Anwar Ibrahim apabila menganggap video tidak boleh menjadi saksi kerana tiada mata dan telinga.

Presiden Pas, Datuk Seri Abdul Hadi Awang berkata, video meskipun memaparkan aksi seks, tidak lebih hanya sebuah besi sedangkan Islam berpegang kepada konsep empat saksi.

“Kita berpegang kepada konsep empat saksi yang adil dalam kes zina dan liwat. Video tidak boleh jadi saksi kerana video ini besi, dia tiada mata dan telinga.

“Kalau kes khalwat dengan wanita dan lelaki, ada saksi dia dan yang boleh selesaikan kes ini adalah syariat Islam,” katanya semasa menyampaikan ucapan penangguhan Muktamar Pas Ke-57 di sini, hari ini.

Mengulas lanjut skandal tersebut, Abdul Hadi bagaimanapun menasihatkan kepada semua ahli Pas supaya jangan terlalu beremosi, sebaliknya perlu berdepan dengan ‘fitnah’ itu secara berilmu.

Dalam pada itu, Presiden Pas tersebut sekali lagi terpaksa ‘bersilat’ untuk menyakinkan ahli Pas bahawa barisan kepimpinan baru parti itu bukan kumpulan yang menyokong Anwar.

Langkah itu terpaksa dibuat secara berterusan oleh Abdul Hadi, memandangkan penjelasannya semalam gagal menghentikan tafsiran pelbagai pihak bahawa pengaruh Anwar semakin mencengkam Pas.

“Ada yang mengatakan bahawa kepimpinan baru ini adalah kumpulan

erdogan (pro Anwar). Saya katakan ini bukan kumpulan

erdogan. Ini kumpulan Nik Abdul Aziz (Datuk) dan Abdul Hadi Awang.

“Saya mengucapkan tahniah kepada rakan-rakan yang dipilih, saudara perwakilan telah melakukan pemilihan yang sangat bijak,” jelasnya.

Sementara itu, dalam usaha yang dilihat cuba untuk meredakan kebimbangan golongan ulama selepas kumpulan pro Anwar menguasai pucuk pimpinan Pas, Abdul Hadi berkata, calon yang tewas akan turut diberi tempat.

Katanya perlembagaan parti membenarkan enam Ahli Jawatankuasa (AJK) Pusat, empat Anggota Dewan Ulama dan 14 pesuruhjaya dilantik daripada calon yang kalah bagi turut sama berperanan di peringkat pusat.

Sebagai rekod, semua calon ulama tewas dalam perebutan jawatan Timbalan dan Naib Presiden, manakala daripada 18 anggota AJK Pusat hanya lapan sahaja mampu diisi oleh wakil ulama.

No comments: