Monday, May 30, 2011

Umno adalah parti pemfitnah dan parti kebohongan ?

Terlalu banyak dosa Umno kepada rakyat terutama kepada orang Melayu dan Malaysia. Ini kerana Umno terlalu banyak khianat, terlalu banyak membuat kebohongan, terlalu kerap taburkan fitnah. Umno jugalah yang membudayakan kebohongan dan fitnah menjadi budaya sajian Umno.

Justeru , jika politik itu kotor, maka yang kotor adalah politik Umno, kerana di sana penuh kefasadan dan kedurjanaan. Semuanya adalah sumbangan Umno. Asuhan budi kerosakan 50 tahun Umno memerintah Malaysia. Justeru Umno bukan sebuah parti politik siasah yang baik untuk dicontohi, apatah lagi mahu disertai juga didokongi perjuangannya.

Amat malang golongan lulusan agama yang masih berserta dan bermati-matian mahu menyelamatkan Umno. Yang meletakkan kerjasama Umno bersama sekutunya kafirnya sebagai sesuatu yang ringan. dan Umno masih boleh diperbetulkan daripada dalam. Itulah faham fahaman golongan ulama muda yang penuh semangat untuk memperbaiki daripada dalam. Tapi jumlah mereka sekitar 30 orang sahaja.


Meletakkan jasa Umno, ataupun Umno berjasa dalam bejana serta persada ilmu oleh golongan ilmuan sebagai sajian halwa kepada rakyat bagi tujuan dipuji puja sanjung menyangjungi Umno amat berjasa dalam mercu tanda kebangunan negara adalah keterlaluan dan imuniti ini deiberi bagi menghalalkan atau memperbolehkan tindakan-tindakan mereka mengaut apa sahaja kekayaan negara dan perlakukan apa sahaja demi kerana jasa adalah sangat menjelekkan.

Umno kini semakin busuk dan semakin durjana. umno menjadi dalang pengkhianatan dasar-dasar kerajaan yang dibentuk. Umno adalah punca kemunduran Melayu, Umno juga adalah menyebabkan negara kita berada dalam krisis demi krisis. Umno adalah pengkhianat amanah rakyat.

Buktinya terlalu banyak mahu disampelkan .. sebesar-besar sehingga sekecil-kecil di peringkat kampung. Antara agihan saham Felcra, pemilikan tanah Felcra, penempatan tanah, permohonan tanah, pemberian bantuan, ketirisan bantuan, penyelwengan bantuan ( tanya Shaziman pasal Kedah guan duit Pusat buat jalan) dan bermacam-macam lagi, terlalu amat banyak.

ANTARA PEMBOHONGAN UMNO:

Nik Aziz diminta bertaubat
Anwar takut kumpulan Ulama PAS

No comments: