Monday, May 30, 2011

Terima Kasih Malaysia: Tarif elektrik naik 7 %

Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak (kanan) dan timbalannya Tan Sri Muhyiddin Yassin (dua kanan) pada sidang media selepas mesyuarat Majlis Tertinggi Umno di Pusat Dagangan Dunia Putra (PWTC), di Kuala Lumpur, Jumaat. Turut serta Naib Presiden UMNO Datuk seri Shafie Apdal (dua kiri) dan Ketua Wanita UMNO Datuk Seri Sharizat Abdul Jalil. - Foto BERNAMA


Tahniah kerajaan kami rakyat yang perihatin menyokong kenaikan harga elektrik. Kenaikan ini adalah keperluan, kerajaan 1Malaysia semakin nampak semakin tidak 'takut' rakyat dan bertindak tindak mempedulikan apa yang harus diambil peduli.

Memanglah kerajaan memberi rebet kepada orang miskin yang gunakan elektrik RM20 sebulan kepada 9.2 juta isi rumah. dan jimatkan perbelanjaan sebanyak RM122 juta sebulan.

Tetapi bagaiamana orang kampung yang tidak sahaja makan 'api eletrik' . Mereka perlukan juga gula beras tepung. Tidakkah pengilang-pengilang tepung minta kepada rakyat caj tambahan mereka. depa ini akan alihkan caj tersebut kepada rakyat.

Maka slogannya rakyat didahulu dibodohkan. 1Malaysia Malaysia Boleh !!!!!!

Keluhan demi keluhan , rungutan demi rungutan semuanya kini sudah sia-sia. Justeru rakyat yang perihatin alihkan segera undi anda kepada kerajaan alternatif. TUMBANGKAN BARISAN.




PUTRAJAYA: Kerajaan hari ini mengumumkan tarif elektrik yang baru dengan kenaikan purata sebanyak 7.12 peratus atau 2.23 sen/kilowatt-jam (kWj) berkuat kuasa 1 Jun ini.

No comments: