Monday, May 30, 2011

Kebohongan Umno Lagi: Pulak Terengganu pengeluar elektrik negara ?

Pemhohongan dan kebohongan Umno. Lihat satu lagi kerja-kerja kebohongan kerajaan Umno. Hari ini dengan agkuh tanpa belas kasihan dan ucapkan terima kasih kepada rakyat yang menaikkan mereka sebagai wakil mereka.


Hari ini , dengan bangga Terengganu jadi pengeluar elektrik tetapi tarif elektrik naik. Jsuteru, kepada siapa elektrik ini mahu didagangkan atau diniagakan. Inilah manfaati mereka adalah kesempatan untuk kocek mereka. Rakyat terus terseksa.

Terengganu jadi antara pengeluar utama tenaga elektrik

DUNGUN 30 Mei - Terengganu bakal menjadi negeri pengeluar tenaga elektrik utama di negara ini menjelang 2015 apabila empangan baru di Sungai Tembat, Hulu Terengganu siap pada tahun berkenaan.

Naib Presiden (Pembangunan) Tenaga Nasional Berhad (TNB) Hussin Othman berkata, kerja-kerja pembinaan empangan kedua di kawasan seluas 6,000 hektar itu kini rancak dijalankan dan apabila siap kelak, ia dijangka mampu menjana sehingga 250 mega watt.

"Dengan siapnya empangan baru itu serta punca tenaga sedia ada iaitu Empangan Sultan Mahmud di Tasik Kenyir dan Stesen Jana Elektrik Sultan Ismail di Paka, negeri ini dijangka mampu mengeluarkan sehingga 1,850 mega watt menjadikan ia sebagai antara pembekal tenaga elektrik utama negara,” katanya pada program TNB bersama pemimpin komuniti peringkat negeri Terengganu di sini hari ini. - Bernama

No comments: