Friday, May 20, 2011

Pembohongan Umno Mahu Kekal Kuasa Umno

Pembohongan Umno, jika orang Melayu melarikan sokongan kepada Umno, kuasa Melayu akan hilang. Karut marut itu semakin menebal diyakini oleh orang Melayu teramai. Sementelahan pula slogan Umno berbunyi Hidup Melayu yang sekadar menjadi cogan sahaja. Itu lah slogan keramat yang amat diyakini orang melayu sejak 50 tahun yang lalu.

Oleh kerana rata-rata pemimpin Melayu Umno adalah Melayu, maka Umno diyakini terus dapat memelihara kuasa Melayu. Usaha menanam dan menebalkan keyakinan kekuasaan Melayu turut dijalankan oleh beberapa institusi khas yang dipelan melalui tindakan strategik Umno terutama BTN, Penerangan dan JASA.

Sederetan itu, Umno cuba mencengkam kekuasaan dan menunjukkan kekuasaan iaitu Umno itu kerajaan dan kerajaan itu Umno. ini diyakini sungguh oleh pimpinan dan ahli-ahli Umno tegar.

Justeru itu, rakyat menutup rapat mata mereka terhadap apa-apa sahaja yang diperlakukan oleh Umno. Baik apatah lagi disokong, malah perkara yang jahat sekalipun tetap akan mereka sokong.

Fenemena kepercayaan Umno adalah segala-galanya, kini kian pudar. Rata-rata rakyat kini semakin sedar dan cerdik. Mereka tidak boleh diperkotak katikkan. Negara Malaysia yang kaya jauh ketinggalan dan kini gagal bersaing dengan negara-negara jiran tetangga, yang dulu satu ketika semuanya terkebelakang daripada Malaysia.

Kini , tiada perkara yang dapat dibanggakan dengan Malaysia. cakap sahaja apa yang Malaysia boleh banggakan dengan negara jiran.

Justeru, usaha-usaha melarikan sokongan oleh PR amat dicemburui oleh Umno. Mereka kini sudah ada musuh yang dapat menyaingi kepalsuan pembohongan, kerosakan yang mereka sudah tinggalkan amat membarahkan kehidupan rakyat teramai.

Kita bukannya menolak kekuasaan Melayu, tetapi melalui kuasa Melayu itulah dijadikan agenda keramat ketirisan, rasuah, penyelewengan, penyalahgunaan kuasa yang mana semuanya amat memalukan bangsa melayu itu sendiri. Malah Melayu yang jujur ikhlas setia taat patuh dan sebagainya menjadi mangsa permainan halus barisan pimpinan atas Melayu yang berkuasa. Inilah tentangan kita terhadapnya. Jika Melayu boleh bawa kemajuan macam Cina bawa kemajuan di Singapura. Kita sokong Melayu macam tu.

No comments: