Sunday, May 15, 2011

Muktamar DPPNP Selesai

Dewan Pemuda PAS Pahang baru sebentar tadi menamatkan sesi Muktamar Pemilihannya bagi kali ke 25. Muktamar ini telah dirasmikan oleh Ketua Dewan Pemuda PAS Pusat Ust Nasaruddin Hasan Tantawi pada sebelah petang semalam. Muktamar ini berlangsung di Kompleks PAS Pahang Kerdau, dalam suasana harmoni dan ceria.

Muktamar pada kali ini menyaksikan DPPNP berketuakan Ust Sharil Azman 39 tahun yang menang tanpa bertanding, beliau menggantikan Ust Suhami Md Saad yang sudah pun melebihi usia. Manakala Timbalan Ketua disandng oleh Ust Fadli Ibrahim 3o tahun yang dicabar oleh setiausaha DPPNP Ust Junaidi Ishak. Sementara Naib Ketua menyaksikan pertandingan 3 penjuru antara Nazri Ahmad dan Youslidy Esa. Nazri Ahmad berjaya memenangi kerusi berkenaan .

Manakala bagi jawatankuasa pemuda negeri menyaksikan 10 nama dipilih daripada 22 calon yang menawarkan diri, pada muktamar berkenaan. Rata-rata barisan exco dikekalkan oleh para perwakilan termasuk Fadly Ramly

Usul muktamar kali ini, menyaksikan 5 usul diperbahaskan. Usul bantahan Budaya Fitnah Subur dan Lynas - Sisa pembuangan radioaktif mewarni muktamar kali ini.

No comments: