Saturday, April 09, 2011

Pelancaran Buku Jingga di Parlimen Paya Besar

PAYA BESAR: Ubah dan Selamatkan Malaysia daripada pelbagai kegerhanaan dalam kehidupan rakyat di Malaysia, menjadi tema penerangan Pakatan Rakyat. Dalam hal ini PAS Pahang melalui Jabatan Penerangan mula menggerakkan tahap kecaknaan rakyat dan mahu membina mewujudkan gelombang dengan menyemarakkan kesedaran rakyat di peringkat akar umbi.

Kekalutan , panik dan terkedu dengan Projek Buku Jingga Pakatan Rakyat yang membuat kerajaan Bn pimpinan Najib NKRA. Kerajaan Bn terlalu cemas dengan agenda tawaran-tawaran 100 Hari Pakatan Rakyat memerintah. 

Di samping dengan 3 paksi teras tawaran meliputi pelbagai masalah sosial, ekonomi, pentadbiran dan sebagainya.

Projek menyemarakkan Buku Jingga Peringkat Negeri Pahang lalu adalah pada 24 Feb 2011 yang dilakukan sendiri oleh Dato Sri Anwar Ibrahim di Kompleks PAS Pahang Darul Hikmah Kerdau, Temerloh Pahang.

Kelmarin PAS Pahang dengan kerjasama PAS Kawasan Paya Besar pula melanjutkan pelancaran Buku Jingga dan Buku Isu Isu Besar Pahang peringkat parlimen Paya Besar pada hari ini.

Program ini dihadiri hampir 100 orang peserta dari pelbagai peringkat jentera akar umbi. Mereka yang hadir difahamkan dan diperanankan menjadi mata rantai bagi memperjelaskan projek Buku Jingga ini nanti.


No comments: