Thursday, March 24, 2011

Video Seks : Semua sudah punah

Dalam permainan politik moden. Kita kena bersikap kejam bagi melenyapkan saingan atau halangan. Maka sehari dua ini politik moden Malaysia menyaksikan kejutan terhadap mantan Pm dan ketua pembangkang Dato Sri Anwar Ibrahim.

Beliau dituduh oleh pesaing politiknya bahawa, beliau adalah pelaku seks. dan pendedahan video seks ini bukan didedah oleh orang kebanyakan, tetapi bertaraf dan berkedudukan dalam masyarakat, mereka yang mendedahkan video itu bukan pelajar2 tingkatan 2 dan 5 sekolah di bandar KL tetapi adalah Tun, tan Sri Dato seri Dato dan lain-lain yang berjawatan dalam masyarakat kita.

inilah namanya politik, kenapa dan mengapa, terlalu banyak jawapan. dan jawapannya boleh didapati dalam banyak blog-blog politik yang bersepah-sepah.

bagi penulis inlah gambaran 'kehancuran' kepada sistem. Kita bukan membela kepada siapa yang harus kita bela, tetapi lihat keboborokan dalam masyarakat. bila mana pelaku hak di atas.

kita amat bersimpati dengan Dato sri Anwar, cubaan dan dugaannya sepanjang menjadi pemimpin, inilah harga yang harus di bayar. apa pun kebenaran akhir akan terserlah dan diserlahkan.

orang yang ada fikiran sendiri boleh memikirkan bagaimana keaiban dan diaibkan dalam masyarakat. Fitnah dan bahaya fitnah cukup berbahaya.

kini di Malaysia orang politik sudah melampau dan terlampau. jika mahu bersaing , maka bersainglah dengan cara sihat

No comments: