Wednesday, January 12, 2011

Road To Putrajaya: Ayuhi kita mulakan !!!!

Kerajaan yang utuh kerajaan bijak pilihan rakyat, kerajaan yang dapat membela rakyat, kerajaan yang sentiasa menjadikan rakyat juara.

Maka kerajaan itulah , sudah berkali-kali menaikkan harga minyak.Dan kerajaan itu lah juga yang tidak pernah sekalipun menurunkan harga bahan bakar utama ini.

Denyut nadi rakyat, setahun ke setahun mahu mengimpikan kehidupan lebih baik, seperti mahfum hadis hari ini lebih baik daripada semalamnya.

Jeritan rakyat, keluhan rakyat, jerih payah mereka tidak ternilai dan dinilai kerajaan dalam membuat apa sahaja keputusan.

Rakyat yang didahulukan, maka rakyat juga yang dipaksa dan dimangsakan bagi menanggung semua perkara, hapus dan tarik pemberian subsidi, rakyat perlu membayar terhadap apa sahaja keputusan kerajaan. Umno Bn masih tidak sedar dan mereka memang tidak mahu sedar, kekuasaan mereka bakal berakhir dalam masa terdekat.

Meragam dan merosakkan semua disiplin sendi kehidupan yang mereka sendiri cipta dan atur. Kuasa eksekutif mencabuli kuasa legaslatif dan judisari adalah lumrah dan sudah menjadi perkara biasa. Umno Bn terlalu amat berbangga.

Mereka membawa agenda keramat mereka, iaitu biarlah parti menguasai kerajaan. Dan perkara ini direalisasikan bahawa Umno itu kerajaan dan kerajaan itu Umno, kini diterima pakai dalam versi pemahaman rakyat dan pimpinan Umno.

Slogan kebanggaan inilah yang menjadi percaturan mereka dalam semua perkara. dan diperelokkan dengan slogan palsu demi slogan palsu yang nyata muluk struktur ayat tetapi busuk dan bernanah jijik isi dan pengamalannya.

Kenaikan harga barang 'kini' buka setakat gila babi, tetapi melampau daripada babi yang gila itu. saksikan dan selidiki serta soroti pandangan pakar berkenaan permasalahan ini, ada atau tidak ada jalan keluar serta cara penyelesaian terbaiknya.

Keluhan terlalu banyak, menyakitkan tidak ada makna apa-apa kepada mereka. Cuma satu tunjukkan jalan keluar, nyahkan mereka daripada persada kekuasaan. Takluki Putrajaya, ayuhi kita mulai kini.....


No comments: