Monday, January 31, 2011

PRK Tenang: Bersabar dengan kekalahan !

PRK TenangUmno Bn menang dengan calon Umno Bn azhar Ibrahim memperolehi 6699 undi dan normala Sudirman calon PAS mendapat 2992 dengan majoriti 3707 undi.

Umno Bn menang tetapi 'nampak' suram dan muram. Penulis dan rakan baru sahaja tiba selepas terperangkap di laluan segamat Labis hampir 48 jam. Dan kami mengambil keputusan turun kembali ke Lebuhraya Plus menuju ibukota KL.

Pengalaman menarik, banyak buah tangan yang diperolehi di Tenang. Masjid dikunci perkara biasa, masalah kekurangan air dalam banjir di tenang, masalah jalanraya terburuk laluan segamat Labis dalam sejarah dn penglaman penulis dan rakan-rakan.


Sokongan gila masyarakat Melayu (bahasa kasar) di kawasan Felda, strategi mengganggu dengan karakoke semasa kempen adalah asam garam di tenang.


Rumusan dari segi politik PAS kalah, tetapi dari sudut dakwah PAS berjaya. Malam terakhir penulis sempat mengikuti ceramah daripada MP Sri Gading di Felda Cempelak. Beliau menyerang PAS, tetapi gunakan modal lama. Modal ini termakan dek pengundi di felda berkenaan.


No comments: