Saturday, November 27, 2010

Umno: Pengkhianat, kenapa terus diterima ?

Umno adalah pengkhianat sebenarnya, namun rakyat tidak juga mahu 'terima' dan sedar. Ini oleh kerana Umno sering dapat melali, menutup dan menampal tentang 'khianat mereka' dengan kebaikan-kebaikan mereka yang diserlahkan.

Sementelah pula Uno berjaya tanam dan pasak dalam fikiran orang Melayu, mereka bukanlah pengkhianat sebenar. Hari Umno berjaya 'meyakinkan rakyat' , mereka berjaya mengalih khianat dan pengkhianat mereka dengan memaparkan orang yang menyatakan mereka khinat dan pengkhianat itu sebagai orang yang dengki, hasad, menyimpan dendam. Dan mereka yang dengki itu digambarkan ingin merampas keberadaan dan kekuasaan yang ada ditangan mereka mahu digapai oleh orang yang dengkikan mereka (umno).

Inilah paparan dan penerimaan rakyat, biarpun 1001 penyelewengan, dan bermacam kesalahan serta keterlanjuran mengurus tadbir negara, mengorbankan bangsa dan negara, rakyat tetap sahaja menyakini dan memberi kepercayaan kepada mereka.

Keberadaan Umno ditampuk kekuasaan mereka kini, bukanlah kerana mereka itu benar bijak cerdik mengurus tadbir negara, tetapi adalah kerana rakyat yang buta dan tidak mahu langsung mahu membuka mata tentang apa yang berada sepanjang dan kebelakangan mereka.

Sebagai contoh Umno khianat agama, antaranya tafakur di tugu negara difatwakan haram, PM terus kekal lakukan. roboh masjid dan surau spt di Bujal , Bandar Baru Bangi sedkit masa lalu, campurtangan dalam melantik jawatakuasa khariah masjid, masih didalangi campurtangan Umno, walaupun penduduk setempat sudah mencalonkan cadangan daripada pihak mereka Umno veto keputusan masyarakat setempat. Artikel 11 murtad Umno sokong dan diamkan sahaja. Terima Umno Apco dalam memajukan memasang rangkian keselamatan di PDRM dan kemuncaknya mereka ingin haramkan perkataan Islam dalam mana-mana pertubuhan Ngo dan sebagainya. Inilah wajah Umno

Umno khianat Melayu -Umno khianat raja- Umno khianat amanah-DAN UMNO MEMANGLAH PENGKHIANAT


No comments: