Monday, November 01, 2010

Dr Asri: Tempua bersarang rendah ?

Mengusik dan mengosek Anwar bakal mengundang pelbagai reaksi. Hari ini MAZA atau lebih dikenali dengan Dr Asri, mantan mufti Perlis bercakap dengan cakapnya difokuskan kepada pimpinan lagenda reformis rakyat iaitu Anawar Ibrahim.

Kata Asri Anwar tiada kualiti sebagai pemimpin atau ketua pembangkang, kerana dia tiada kualiti. kenapa dan mengapa Dr Asri bercakap begitu tentulah ada sebab dan musababnya.

Namun apa pun sangahan beliau, buat masa ini atau 5 atau 10 tahun ke hadapan Anwar sukar dinyahkan atau disingkirkan daripada persada politik Malaysia. Percubaan terhebat adalah zaman Dr M. caranya adalah mahu membenamkan anwar dengan kes sodomi I. Usaha ini gagal, Dr M terundur Anwar kembali semula ke kancah politik Malaysia. Maka kali ini sodomi II zaman najib Rosmah. Nampaknya cara Najib tidak menyakinkan langsung, Najib kering idea yang ideal. Cara memerangkap Anwar tidak langsung menyakinkan rakyat.

Dan kini strategi Najib adalah menggunakan kaedah tersirat dan memperalatkan sesiapa sahaja yang dapat diperalatkan. maka terkini adalah Dr Asri. samada secara sedar atau tidak sedar, penafsiran terhadap ini mulai dibayangi.

Kerana Dr Asri cuba menari populariti, kerana sebelum sebelum ini belum ada mufti atau bekas mufti yang rancak melagakkan diri sebagai seorang politikus di negara kita, kecuali bekas mufti ini.

No comments: