Sunday, October 10, 2010

Pilihanraya Kecil: Pemenang kehilangan banyak dalam kemenangan

Kesetiaan Ku Li kepada Umno cukup tinggi dan sukar serta tiada tolok bandingnya. Kini diberitakan beliau akan dianugerahkan sebagai Pengarah Pilihanraya Kecil Dun Galas. Satu-satunya tugasan yang diserahkan kepada Ketua Bahagian Umno di Gua Musang sahaja. Lazimnya amalan Umno bila berlaku sesuatu PRK Timbalan Presiden Umno akan mengepalai jentera pilihanraya Umno.

Bagi kita, amat kesian dengan Ku Li. Beliau hanya dapat beranggan-anggan macam TPM sahaja la lagaknya. Kerana kerusi Pengarah Jentera Pilihanraya Bn ini juga macam jadi TPM jugalah. Kesian sungguh Ku Li.

Beliau dipermainkan dengan begitu segala. Walhal kedudukan, kredibeliti, kecerdikannya amat berguna kepada rakyat, tetapi kerana dan sebab Umno semuanya jadi tidak keruan.

Sudahlah beliau hanya dicadangkan dan dicalonkan oleh Pemuda Umno melalui akhbar, la ni beliau dilantik hanya pengarah jenter pilihanraya hanya di Gua Musang. Jika Umno ikhlas dengan Ku Li sepatutnya beliau juga dilantik teruslah sebagai Pengarah Jentera Pilihanraya di Batu Api lah. Buat kerja sekaligus, jimat dan barulah teruji dan berjasa Ku Li disisi Umno serta di mata rakyat.

Bagi kita , kita amat bersetuju dengan Ibrahim Perkasa bahawa Umno terlalu pentingkan individu daripada dasar kerajaan dan parti kerajaan. Dalam hal ini juga kita tertarik dengan Dollah Kok Lanas (DKL) yang menulis dalam ruangan pojok SINAR HARIAN, menyatakan bahawa ' adalah satu kemenangan yang tidak ada gunanya kerana pemenangnya kehilangan banyak dalam kemenangan itu atau menang si Luncai'. Inilah tulisan sinis lagi tajam oleh veteran Umno serta ahli politik yang berpengalaman.






No comments: