Sunday, October 10, 2010

Galas: Rakyat memerhati dan jatuhkan hukuman

SPR dan kekosongan kerusi DUN Galas. SPR selaku badan yang bertanggungjawab telah membuat keputusan, iaitu 26hb Oktober sebagai Hari Penamaan Calon dan 4 November sebagai tarikh pembuangan undi. Pada 26hb Okteober adalah hari Selasa dan Khamis 4 November. Kedua-dua tarikh tersebut adalah hari bekerja bagi kakitangan kerajaan.

Apa pun niat dan alasan SPR itu adalah haknya, tetapi sebagai agensi kerajaan sepatutnya SPR tidak kena memikirkan 'kepentingan' pelanggannya yang utama sahaja. Parti-parti politik lain juga adalah pelanggannya. Lebih diutamakan tentunya rakyat kerana rakyat adalah segala-galanya.

Kita bersetuju sangat dengan Ketua Perkasa Ibrahim Ali AlKataki yang menempelak Umno, kerana terlalu memikir dan mengutamakan individu dalam menentukan sesuattu tidak dasar-dasar kerajaan dan parti itu sendiri. (orang kecewa dah mulai sedar). Pemikiran mengakar umbi Umno ini sudah terlalu lambat untuk Ibrahim Perkasa mahu betulkan.

Berbalik tarikh pengundi di Dun Galas, bagi kita rakyat melihat dengan jelas 'kelakar' SPR yang memberi alasan berbeli-belit untuk menghalalkan tindakannya itu. Semua orang tahu SPR ikut telunjuk siapa.

Bagi kita, rakyat sedang memerhati dan menunggu masa sahaja bagi menjatuhkan hukuman. Kita tunggu dan lihat apakah hukuman rakyat terhadap Umno dan kerajaan Bn.

No comments: