Friday, October 15, 2010

Bajet 2011: Bajet Menipu Rakyat Lagi ?

Sempurna sudah pembentangan Bajet 2011 oleh PM sebentar tadi. Lazimnya kerajaan terlebih dahulu akan berpuashati dengan Bajet yang mahu ditawarkan kepada rakyat. Soal kepuasan rakyat adalah persoalan terkemudian dan soal kedua.

Secara am, Bajet ini adalah Bajet PRU 13, Bajet umpan bagi mengekalkan legasi hayat dan kenazakan Umno Bn di bumi Malaysia.

Orang Melayu terutamanya para pengundi tegar Umno Bn yang tegar akan tersenyum disebalik kenaikkan harga barang tanda berpuashati dengan tawaranb Bajet ini.

Politik orang melayu bagi Umno adalah soal saguhati elaun Tok Empat atau Ketua Kampung serta JKKK, elaun saguhati imam, bilal dan siak serta 'insntif' saguhati, kenaikan gaji kakitangan kerajaan. inilah gula-gula umno yang usang dan umpan sepanjang Umno memerintah Malaysia awal merdeka dan pasca merdeka serta selepas merdeka.

Pemikiran dan lintasan kepala menteri umno. inilah taraf dan mentaliti melayu yang dibangsatkan oleh mereka ditanahair mereka sendiri.

apalah malangnya nasib bangsa ku. harga barang terus menerus tanpa henti naik dan terusn naik. Harga getah diuar-uarkan akan mencecah RM11.90 sekilo, harga sawit akan naik ke RM560 se tan. Inilah buaian lama dan jahat mereka.



No comments: