Sunday, September 19, 2010

Umno: Henti bohong dan tipu rakyat

Semalam seorang menteri kanan kabinet Najib iaitu Mohammad Nazri Aziz kata Umno bukan berjuang untuk orang Melayu sahaja, tetapi adalah untuk semua kaum. Hari ini pula Ahmad Maslan selaku ketua penerangan Umno menyokong dan mengiakan apa yang dikatakan oleh Nazri.

Inilah caca marba Umno dan perjuangannya, haru biru habis dibelit dan dipesongkan. Dari sudut istilah dan aspek nama sahaja iaitu Pertubuhan Kebangsaan Melayu Besatu (Perkembar), manakala dalam bahasa Inggeri diakronimkan sebagai UMNO ( United Malay National Organization).

Inilah bentuk pembohongan pimpinan pelais Umno, mereka sendiri yang memesong, membelit, menipu, mendolak dalikkan percakapan mereka, semata-mata mahu mengekalkan kelangsungan untuk berkuasa.

Bermula dari situlah nampak pimpinan dan Umno semakin mereput, pimpinan umno sendiri keliru dan mengelirukan fahaman mereka terhadap Umno itu sendiri. Apa yang mahu mereka capai dan dapat dalam perjuangan bersama Umno ? kekayaan, kelangsungan kuasa, kesinambungan perjuangan membela rakyat. Untuk apa dan perlu Umno disokong lagi ? bagi meneruskan pembohongan dan penipuan setiap masa terhadap rakyat ?




No comments: