Tuesday, September 28, 2010

Kenapa sesak nafas dengan Pakatan Rakyat

Pakatan Rakyat tidak dapat menawan Putrajaya. Tetapi parti yang dia pimpin kalah dalam pilihanraya umum ke 12 yang lalu.

Pakatan tidak dapat menawan Putrajaya. Tetapi 5 buah negeri sudah tumbang ke tangan pembangkang yang diwakili Pakatan

Pakatan tidak dapat menawan Putrajaya. Tetapi mengikut jumlah peratusan sokongan sepatutnya Pakatan sudah lama duduk di Putrajaya. Namun sistem pemilihan melalui bilangan kerusi maka Bn kekal kekuasaan mereka.

Pakatan tidak dapat menawan Putrajaya. Tetapi kes liwat II Anwar Ibrahim mendapat tentangan daripada dalam dan luar negeri oleh masyarakat dalam dan luar negeri.

Pakatan tidak dapat menawan Putrajaya. Tetapi ikut Dr M, bangsa Melayu berpecah kerana 'ada orang gila nak jadi PM.

Pakatan Tidak Akan Dapat Tawan Putrajaya - Koh Tsu Koon


KUALA LUMPUR: Barisan Nasional (BN) tidak akan hilang sokongan undi Melayu jika Umno menolak Perkasa sekaligus mampu menghalang usaha Pakatan Rakyat menawan Putrajaya pada pilihanraya umum akan datang, kata Presiden Gerakan Tan Sri Koh Tsu Koon.

Demikian menurut Menteri di Jabatan Perdana Menteri ketika diminta mengulas amaran mantan perdana menteri Tun Dr Mahathir Mohammad bahawa Umno akan hilang undi Melayu jika Perkasa disisihkan.

"Itu hanya pandangan peribadi beliau," kata Koh kepada pemberita selepas merasmikan forum perpaduan kebangsaan anjuran NGO.

No comments: