Monday, August 09, 2010

Noh dangkal, kail hanya sejengkal ?

Jaguhan Menteri Pusat dari Selangor yang berada dalam 'pembikinan' imej untuk berjuang mendapat tempat di hati rakyat Selangor adalah Noh Omar. Selepas road show seluruh Selangor menerangkan kepada rakyat siapa mencuri pasir di Selangor 'sudah berjaya'.

Kini Noh bertindak mengikut fasa demi fasa iaitu MENCABAR KERAJAAN SELANGOR membatalkan premis DENGAN MAHU MEMINTA KERAJAAN SELANGOR BATAL PREMIS DALAM BULAN RAMADHAN SAHAJA.

Ini betul kedangkalan fikiran menteri Umno yang jauh untuk dihormati rakyat dan mahu diangkat sebagai pemimpin rakyat.

Pertama Noh kena tahu apa istilah hiburan. Dalam Islam hiburan diizinkan, isinya perlu dikawal. Judi diharamkan, pusat persundalan diharamkan, pusat arak diharamkan. Dan segala-gala yang berkait walaupun pekerjanya yang tidak berjudi, minum arak pun mendapat 'markah' yang sama.

Sementelahan menutup hanya di bulan Ramadhan sahaja tidak selesai masalah. Selepas Ramadhan ada 11 bulan lagi rakyat akan dirosakkan. Inilah namanya ambil islam separuh separuh.

Dan banyak lagi asalan dan hujah yang mudah mahu dijelaskan dan mudah amat difikirkan.. usahlah layan Noh beria-ria sangat.

No comments: