Sunday, August 29, 2010

Merdeka kah kita, Islam dimana , penganutnya macam mana ?

Ketertinggian Islam gagal kita martabatkan. Dalam kekecohan MAIS yang teramat terkilan dengan gelagat dan telatah jawatankuasa Surau Al Huda Kajang menjemput MP DAP Nie Chiing berucap telah menyundang kemarahan Sultan dan seluruh masyarakat Melayu Umno terhadap isu tersebut.

Kini kejadian yang lebih daripada itu, yang dilaporkan oleh media milik sepenuh kerajaan berlaku dalam negara di bulan Ramadhan yang mulia ini. Ikuti paparan laporan di bawah.

Justeru, kepada siapa yang mahu dipersalahakan, salahkan ibu yang mengandung ? Fikirlah kita bakalan menyambut kemerdekaan negara kali ke 53 hanya beberapa hari lagi. Apa bentuk merdeka kita, roh masih tidak merdeka, walaupun penjajah sudah lama meninggalkan negara kita. Inilah lagu lagu lama yang sering kita bawa, dan amat meletihkan


Tawar cabutan bertuah arak


PENGUNJUNG sebuah pusat hiburan di Kota Pendamar, Pelabuhan Klang menjalani ujian air kencing kelmarin.


PELABUHAN KLANG - Melampau dan memalukan umat Islam.

Itulah gambaran sebuah pusat hiburan dipercayai dimiliki oleh seorang lelaki Melayu di Kota Pendamar di sini yang memberikan kupon kepada pelanggan bagi setiap minuman keras dibeli untuk melayakkan mereka mendapat cabutan bertuah berupa arak dan wang tunai.

Perbuatan tidak bertanggungjawab itu dilihat tidak menghormati bulan Ramadan, lebih-lebih lagi rata-rata pelanggannya juga adalah orang Melayu.

Kegiatan itu bagaimanapun terbongkar selepas pusat hiburan itu diserbu oleh polis, pegawai penguat kuasa Jabatan Agama Islam Selangor (JAIS) dan Majlis Perbandaran Klang (MPK) kira-kira pukul 12 tengah malam kelmarin.

Ikuti berita selanjutnya di KOSMO! hari ini.





No comments: