Wednesday, July 21, 2010

Tempua bersarang rendah

Nampaknya Umno cuba menyelesaikan kerja-kerja akhirnya. Meminta PAS bersatu dengan nya demi perpaduan Melayu. Cuba dan berusaha memecahkan persepakatan Pakatan dengan merangsang agar rakan-rakan Pakatan mencurigainya.

Mengajak dan mengasak Karpal Singah dengan Penubuhan Negara Islam. Polimek yang cuba ditakut-takutkan terhadap orang bukan Islam. Mengimejkan Umno sebagai pejuang Islam juga tetapi Islam Liberal yang boleh belaka bertolak ansur.

Hari ini rakan-rakan mereka yang pernah bersama mereka mula mengelak. Sebagai contoh Kalimullah seorang tokoh perniagaan dan wartawan veteran menafikan ia mendapat projek kerajaan untuk kaya.

Macamlah satu ketika dulu kerajaan marah kepada para pelajar yang melawan kerajaan kerana tidak mengenag budi dan jasa. Kerana kerajaan yang adalah yang memberi segala-gala sehingga mereka masuk ke menara gading, lalu lawan kerajaan.

Kes Kalimullah membuat penafian ini persis seorang pelajar menafikan jasa-jasa kerajaan yang ada membantu mereka membuat mobilisosi sosial. Mereka menjadi pegawai besar itu kerana jasa kerajaan kepada mereka.

Kaya Kalimullah kerana ia nya adalh atas jasa kerajaan juga. Janganlah nafikan Dato

No comments: