Friday, June 25, 2010

TV3: Rai dan rayakan krisis PKR ?

Buliten Utama TV3 sebentar tadi (malam ini) melaporkan berita utamanya tentang kemelut di Selangor. Stesesen TV ini dengan bangga menjadikan berita itu sebagai berita utamanya, dikaitkan perletakan jawatan Azmin Ali sebagai ahli lembaga PKNS adalah penandaaras krisis dalam kerajaan pembangkang, lapornya.


Stesen TV ini, seolah-olah bersyukur dan bangga atas apa yang berlaku kepada parti pembangkang ini. Stetesen TV ini mengharapkan kepada perpecahan parti PKR. itu sendiri. Apakah salah PKR kepadanya dan apa dendam stesen ini dengan PKR tidak dijelaskan.


Berdasarkan laporan berita berkenaan jelaslah bahawa siapa sebenar penganjur , penyemarak dan tukang canang kepada perpecahan ummah. Dan apakah hukumnya orang yang suka atas musibah, kesakitan atau perpecahan orang lain. Ini kerana paparan wajah sebenar Umno Apco sebelum ini sering mendakwa bahawa pakatan pembangkanglah khasnya PAS sebagai agen pemecah belah masyarakat.

Malah masyarakat yang tidak bersatu kini adalah berpunca kerana adanya pembangkang. Juga perpaduan Melayu tidak tercapai juga dek pembangkang dan Melayu tidak bersatupadu juga kerananya ada parti pembangkang dan semua atau segala-galanya salahnya parti pembangkang.


Bagi orang islam bilamana kita suka melihat perpecahan orang lain. Dan bergembira di atas berita perpecahan itu sendiri. bagaiamana kedudukan dan pemahaman kita.


Meraikan dan mengiyakan berita itu dipetik sedutan indidvidu-individu mantan bekas YB PKR yang kecewa dalam perjuangan PKR sebagai hujahan krisis itu. Dan mereka terlalu gembira atas apa yang berlaku. Dan jelas-jelaslah mereka itu bukannya pembawa masalah dan puunca masalah PKR.

Malah dalam kaedah perjuangan mereka pandangan individu mahu dijadikan sebagai pandangan agenda parti. Pandangan indidvidu mesti diikuti oleh parti. Apa pun inilah masa proses mengnyahkan parasit-parasit parti dan mereka yang kecewa serta gugur dalam perjuangan.

Apa pun DSAI perjuangan mesti diteruskan.


No comments: