Monday, June 21, 2010

Mulia dan kemuliaan: Nilai manusia disisi Allah bukan nilai manusia


Dewan Himpunan Penyokong PAS (DHPP) yang diwakili kaum India dan Cina menjadi ahli bersekutu dalam Parti Islam seMalaysia (PAS). Pada Muktmar ke 56 yang lepas, buat pertama kali dalam sejarah wakil mereka diberi laluan untuk berucap bagi menjunjung kasih ucapan terima kasih atas Ucapan Dasar Presiden PAS.

Sememangnya isu ucapan mereka adalah selari dengan arah dna perjuangan. Malah wakil yang berucap melahirkan 'keyakinan' yang menebal terhadap keadilan Islam itu sendiri. Wal hal yang berucap dirostrum waktu itu belaiu adalah beragama Hinddu totok. Namun keyakinan meninggi yang diucapkan sementelahan pembuktian kepimpinan PAS bawah 2 Tok Guru yang cukup berktrampilan akhlaknya memikat dan menebalkan keyakinan mereka.

Malahan wadah perjuangan bangsa India tersedia seperti MIC, PPP, HINDRAF, KIMMA dan sebagainya. Namun mereka bersedia untuk memilih PAS kenapa dan mengapa ? Inilah persoalannya

Apa yang menghairankan kita adalah Melayu yang beragama Islam malah ada yang bertaraf mufti sanggup memilih Umno Apco sebagai wadah pilihan wadah perjuangan. Apa pun alasan hanyalah dia dan Allah yang mengetahuinya.
http://4.bp.blogspot.com/_bR10UkQfBXU/TB5REJKno9I/AAAAAAAAFPA/nSYCxKBm8bo/s1600/Bala+accident+18.6+DHPP.jpg
Maka dari segi zahirnya manusia dapat menilai. Dari segi pilihan manusia boleh memilih. Maka tak nkanlah pilihanya orang yang berilmu pulak tu , memilih Umno. Kalau ia sungguhlah ?

Inilah namanya dunia yang fana, sesiapa yang dikehendaki olehNya untuk diberi hidayah, maka semuanya adalah atas tadbir dan takdirNya.

2 comments:

azman kamarul said...

ABU LAHAB DAN ABU JAHAL ADALAH BAPA SAUDARA NABI SAW DAN TELAH MENYAMBUT KELAHIRAN NABI SAW DENGAN PENUH KEGEMBIRAAN TETAPI KEDUA-DUA INILAH YANG MENJADI PENENTANG KUAT RASULULLAH SAW.

HANYA ALLA SWT YANG LEBIH MENGETAHUI.

zbh2663 Muhajirin said...

terima kasih atas respon, kerana sebelum-sebelum ini, semua respon saya terima arah aliran yang berlawanan sokmo